M 2014

Symposium o dialogickém vyučování

ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ and Martin SEDLÁČEK

Basic information

Original name

Symposium o dialogickém vyučování

Authors

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Klára ŠEĎOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2014

Other information

Language

English

Type of outcome

Uspořádání konference

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/14:00073961

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

dialogic teaching; feedback; action research

Tags

Změněno: 15/10/2014 15:05, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.

Abstract

V originále

Dialog mezi učitelem a žáky je chápán jako možné lešení, neboť řeč je klíčovým zdrojem kognitivního rozvoje dítěte. Vzdělávání je potom nahlíženo jako dialogický proces, do nějž vyučující i žáci vnášejí určité významy a společně je reflektují a zpracovávají. To ale neznamená, že jakákoli komunikace mezi učitelem a žáky je chápána jako dialogická. Otevření dialogického prostoru je centrální pro rozvoj myšlení, kreativity a schopnosti učit se, neboť díky uvědomění si rozdílů a jinakosti se zvyšuje porozumění problému. Cílem sympozia je otevřít diskusní prostor mikropohledu na interakce ve školní třídě, které se odehrávají mezi učitelem a žáky, a především tomu, co bývá označováno jako dialogické vyučování. Zajímá nás, jaký potenciál skrývají jednotlivé komunikační interakce, jakou roli hraje učitel při vedení dialogicky pojatého vyučování a v neposlední řadě také to, jak zlepšit komunikaci na straně učitele.

Links

GA13-23578S, research and development project
Name: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Czech Science Foundation, Teacher and pupils in dialogic teaching