Detailed Information on Publication Record
2014
Symposium o dialogickém vyučování
ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ and Martin SEDLÁČEKBasic information
Original name
Symposium o dialogickém vyučování
Authors
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Klára ŠEĎOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2014
Other information
Language
English
Type of outcome
Uspořádání konference
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/14:00073961
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
dialogic teaching; feedback; action research
Tags
Změněno: 15/10/2014 15:05, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
Abstract
V originále
Dialog mezi učitelem a žáky je chápán jako možné lešení, neboť řeč je klíčovým zdrojem kognitivního rozvoje dítěte. Vzdělávání je potom nahlíženo jako dialogický proces, do nějž vyučující i žáci vnášejí určité významy a společně je reflektují a zpracovávají. To ale neznamená, že jakákoli komunikace mezi učitelem a žáky je chápána jako dialogická. Otevření dialogického prostoru je centrální pro rozvoj myšlení, kreativity a schopnosti učit se, neboť díky uvědomění si rozdílů a jinakosti se zvyšuje porozumění problému. Cílem sympozia je otevřít diskusní prostor mikropohledu na interakce ve školní třídě, které se odehrávají mezi učitelem a žáky, a především tomu, co bývá označováno jako dialogické vyučování. Zajímá nás, jaký potenciál skrývají jednotlivé komunikační interakce, jakou roli hraje učitel při vedení dialogicky pojatého vyučování a v neposlední řadě také to, jak zlepšit komunikaci na straně učitele.
Links
GA13-23578S, research and development project |
|