GÁLIK, Stanislav. Psychologie přesvědčování (Psychology of Persuasion). Praha: Grada Publishing, a.s., 2012, 110 pp. ISBN 978-80-247-4247-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Psychologie přesvědčování
Name in Czech Psychologie přesvědčování
Name (in English) Psychology of Persuasion
Authors GÁLIK, Stanislav.
Edition Praha, 110 pp. 2012.
Publisher Grada Publishing, a.s.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW http://www.grada.cz/psychologie-presvedcovani_7148/kniha/katalog/
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-247-4247-2
Keywords (in Czech) Persuázia, postoj, postojová zmena, persuazívne techniky a obrana, psychická manipulácia, komunikácia, rozhodovanie
Keywords in English Persuasion, attitude, attitude change, persuasion techniques and defense, psychological manipulation, communication, decision making
Changed by Changed by: PhDr. Stanislav Gálik, učo 180080. Changed: 19/10/2014 18:42.
Abstract
Kniha přináší nejnovější poznatky z oblasti psychologie přesvědčování, ovlivňování a manipulace. Profesionálům i studentům oborů psychologie, marketingu a managementu poskytuje přehled o aktuálních trendech, o nových komunikačních prostředcích a metodách. Autor je předním odborníkem na přesvědčovací techniky, manipulaci a nákupní chování. Poutavým způsobem popisuje vědecké pozadí nejzajímavějších fenoménů oboru včetně etických otázek. Tato publikace patří do rukou všem lidem se zájmem o psychologii, reklamu, propagaci, média a obchod, které neuspokojují pouhé teoretické úvahy, ale kteří chtějí vědět, jak přesvědčování skutečně funguje; najdou zde konkrétní příklady a přímé odkazy na praktické aplikace.
Abstract (in English)
Persuasion is an effective tool causing attitude and behavior change. Its usage can bring about a lot of positive outcomes. However it is also able to inflict damage when used inappropriately. This thesis is focused on the theoretical explanation of persuasion processes. The experimental proofs are supporting the central ideas. Moreover, it provides thorough insight in the decision making processes which enlarges the theoretical basis for understanding persuasion processes. The main goal of this work is to provide relevant information that stands on solid theoretical basis, experimental studies and practical applications. The reader acquires the knowledge of persuasion principles that is able to identify, resist or utilize.
PrintDisplayed: 28/9/2024 03:00