Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1203663, author = {Rychnovský, Boris}, booktitle = {Pavlasová, L. (ed.) Trendy v didaktice biologie}, keywords = {Inquiry Based Science Education; assessment; textbook of Natural History}, language = {cze}, isbn = {978-80-7290-787-8}, title = {BOV v didaktice zoologie}, year = {2014} }
TY - CONF ID - 1203663 AU - Rychnovský, Boris PY - 2014 TI - BOV v didaktice zoologie SN - 9788072907878 KW - Inquiry Based Science Education KW - assessment KW - textbook of Natural History N2 - Metody „Badatelsky orientované výuky“ (BOV) jsou v průběhu studia přírodopisu na PdF MU aplikovány v jednotlivých studijních předmětech jak v bakalářském tak i magisterském studiu. Jsou častou studijní strategií odborné přípravy v jednotlivých odborných předmětech včetně zoologických. Nejvýrazněji jsou uplatňovány v průběhu terénních cvičení. Mnohé úkoly BOV integrujeme se zážitkovou pedagogikou. Strategie BOV byla na PdF MU úspěšně aplikována i do didaktické oblasti studia Přírodopisu. V rámci Didaktiky zoologie je před studenty postaven zjednodušený úkol: hodnocení učebnic Přírodopisu pro ZŠ podle zoologického obsahu. Nedílnou součástí je kromě zhodnocení prezentace vyšších taxonů živočichů podle vytčených kritérií i hodnocení ekosystémového přístupu jednotlivých učebnicových řad. Podle kvantitativního hodnocení kapitol jednotlivými studenty vyplynou pozitiva a nedostatky jednotlivých učebnic a celých řad. Výsledkem předmětu je hlubší poznání všech nabízených řad učebnic Přírodopisu pro ZŠ (a nižší ročníky gymnázií), jejich zoologicko-ekologické vhodnosti a didaktické využitelnosti pro výuku Přírodopisu. ER -
RYCHNOVSKÝ, Boris. BOV v didaktice zoologie (IBSE in Didactic of Zoology). In \textit{Pavlasová, L. (ed.) Trendy v didaktice biologie}. 2014. ISBN~978-80-7290-787-8.
|