Detailed Information on Publication Record
2014
BOV v didaktice zoologie
RYCHNOVSKÝ, BorisBasic information
Original name
BOV v didaktice zoologie
Name (in English)
IBSE in Didactic of Zoology
Authors
RYCHNOVSKÝ, Boris
Edition
Pavlasová, L. (ed.) Trendy v didaktice biologie, 2014
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7290-787-8
Keywords (in Czech)
Badatelsky orientovaná výuka; hodnocení; učebnice Přírodopisu
Keywords in English
Inquiry Based Science Education; assessment; textbook of Natural History
Změněno: 24/10/2014 12:21, doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
Abstract
V originále
Metody „Badatelsky orientované výuky“ (BOV) jsou v průběhu studia přírodopisu na PdF MU aplikovány v jednotlivých studijních předmětech jak v bakalářském tak i magisterském studiu. Jsou častou studijní strategií odborné přípravy v jednotlivých odborných předmětech včetně zoologických. Nejvýrazněji jsou uplatňovány v průběhu terénních cvičení. Mnohé úkoly BOV integrujeme se zážitkovou pedagogikou. Strategie BOV byla na PdF MU úspěšně aplikována i do didaktické oblasti studia Přírodopisu. V rámci Didaktiky zoologie je před studenty postaven zjednodušený úkol: hodnocení učebnic Přírodopisu pro ZŠ podle zoologického obsahu. Nedílnou součástí je kromě zhodnocení prezentace vyšších taxonů živočichů podle vytčených kritérií i hodnocení ekosystémového přístupu jednotlivých učebnicových řad. Podle kvantitativního hodnocení kapitol jednotlivými studenty vyplynou pozitiva a nedostatky jednotlivých učebnic a celých řad. Výsledkem předmětu je hlubší poznání všech nabízených řad učebnic Přírodopisu pro ZŠ (a nižší ročníky gymnázií), jejich zoologicko-ekologické vhodnosti a didaktické využitelnosti pro výuku Přírodopisu.