ZOUNEK, Jiří. Digitální generace a proměny učebního prostředí (Digital generation and transformation of the learning environment). In 4. ročník interdisciplinární studentské vědecké konference doktorandů FPE. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální generace a proměny učebního prostředí
Name (in English) Digital generation and transformation of the learning environment
Authors ZOUNEK, Jiří.
Edition 4. ročník interdisciplinární studentské vědecké konference doktorandů FPE, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) digital generation; learning environment; learning; informal learning; digital natives; digital immigrants;
Keywords in English digitální generace; učení; učební prostředí; digitální imigranti; digitální domorodci; informální učení;
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 17/12/2014 11:37.
Abstract
Přednáška se zaměřuje na problematiku učení (se) současné generace studentů. V rámci přednášky bude diskutován koncept „digitálních domorodců“ a „digitálních imigrantů“ (M. Prensky) včetně významu těchto myšlenek pro oblast vzdělávání. Z těchto úvah se odvíjí téma proměn v chápání učebního prostředí dnešních studentů, v němž se prolíná tradiční (fyzické) prostředí, ale i prostředí virtuální. Stále důležitější roli sehrává tzv. osobní učební prostředí studenta, které je v době digitálních technologií velmi flexibilní, protože studenti jsou schopni upravit si celou řadu nástrojů podle svých představ či preferovaných stylů učení. Prolínání různých učebních prostředí a dostupnost digitálních technologií vede k proměně náhledu na školu a školní prostředí. To již není vnímáno jako jediné místo k učení, ale jedno z mnoha možných učebních prostředí. Z tohoto důvodu je nutné věnovat pozornost nejenom učení (se) ve školním prostředí (formálnímu učení), ale i učení mimo školu, tj. učení informálnímu.
Abstract (in English)
The lecture focuses on the problem of learning current generation of students, their learning environment, formal and informal learning. School is no longer perceived as the only place to learn, but one of many possible learning environments.
PrintDisplayed: 1/7/2024 02:55