Vozidla jako nástroj konkurenceschopnosti železnice
KVIZDA, Martin. Vozidla jako nástroj konkurenceschopnosti železnice (Rolling stock as a competitive advantage of railways). In Vozidla jako prvek konkurenceschopnosti železniční osobní dopravy. 2014. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Vozidla jako nástroj konkurenceschopnosti železnice |
Name (in English) | Rolling stock as a competitive advantage of railways |
Authors | KVIZDA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Vozidla jako prvek konkurenceschopnosti železniční osobní dopravy. 2014. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50200 5.2 Economics and Business |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
RIV identification code | RIV/00216224:14560/14:00073292 |
Organization unit | Faculty of Economics and Administration |
Keywords (in Czech) | železniční doprava; konkurence; dopravní politika; železniční vozidla; marketingová strategie |
Keywords in English | rail transport; competition; transport policy; rolling stock; marketing strategy |
Changed by | Changed by: prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171. Changed: 27/10/2014 13:20. |
Abstract |
---|
Přednáška analyzuje význam vozidla jako prvku konkurenceschopnosti osobní železniční dopravy. Nejprve z pohledu dopravce identifikuje obchodní strategie, jež tvoří nabídku dopravních služeb. Potom identifikuje spotřební strategie cestujících, jež tvoří poptávku po přepravě. Výsledkem je rozhodovací matice, kde se preference cestujících setkávají, či nesetkávají s nabídkou dopravců. Přednáška dále vysvětluje význam různých kategorií vozidel pro dosažení rovnováhy mezi nabídkou a poptávkou na trhu dopravních služeb. |
Abstract (in English) |
---|
The lecture analyzes the significance of rolling stock as an element of competitiveness of rail passenger transport. First, from the perspective of the carrier identifies business strategies, which constitute a supply of transport services. Then identifies consumer strategy of passengers, which drives a demand for transport. The result is a decision matrix, where the preferences of passengers meet or do not meet with offered services of carriers. Lecture further explains the importance of different categories of vehicles to achieve equilibrium between supply and demand on the market for transport services. |
Links | |
---|---|
TD020010, research and development project | Name: Optimalizace a zefektivnění zadávání a kontroly veřejných soutěží v osobní železniční dopravě v ČR v kontextu společných politik EU. |
Investor: Technology Agency of the Czech Republic |