ZOUNEK, Jiří. Digitální technologie ve školách a procesy běžící na pozadí (Digital technologies in schools and processes running in the background). In Odborný seminář Ředitel ve škole 21. století. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální technologie ve školách a procesy běžící na pozadí
Name (in English) Digital technologies in schools and processes running in the background
Authors ZOUNEK, Jiří.
Edition Odborný seminář Ředitel ve škole 21. století, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) digital technologies; school;school culture; innovation; teachers
Keywords in English digitální technologie; školy; kultura školy; inovace; učitelé
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 17/12/2014 11:38.
Abstract
Autor se v přednášce zaměřuje nejenom na témata, která „hýbou současnými školami“, ale zejména na témata a „procesy běžící na pozadí“. Termín „procesy běžící na pozadí“ je známý spíše z oblasti počítačů. I v životě škol však lze najít procesy, které nejsou tak viditelné (utváření kultury školy, přístup školy k inovacím aj.), ale mají velký vliv na implementaci digitálních technologií do škol. Protože tyto procesy nejsou příliš „vidět“, existuje nebezpečí jejich přehlédnutí či podceňování. Autor se proto zaměří na některé takové procesy a ukáže, jaký mohou mít vliv na začleňování digitálních technologií do škol, a to jak v negativním tak i v pozitivním slova smyslu.
Abstract (in English)
The author will focus not only on topics that "move current schools", but in particular topics and "processes running in the background". The term "processes running in the background" is better known in the field of computers. Even in school life you can find processes that are not so visible (shaping school culture, approach to innovation etc.). But they have a big influence on the implementation of digital technologies in schools. Because these processes are not "seen", there is a danger of overlooking or underestimating. The author will focus on some of these processes and show how they can affect the integration of digital technologies in schools, both in negative and positive sense.
PrintDisplayed: 25/5/2024 14:05