k 2014

Routes, paths and intersections of art and education

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana

Basic information

Original name

Routes, paths and intersections of art and education

Name in Czech

Trasy , cesty a průsečíky výtvarného umění a edukace

Authors

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

International Conference for Academic Disciplines American University of Roma Italy, 2014

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00077007

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

výchova umění inovace mezioborovost

Keywords in English

education art innovation interdisciplinarity

Tags

International impact

Abstract

V originále

This paper presents the results of qualitative research into the interfaces of the development of fine arts and education, performed in the years 2013-14 at the Department of Art Education of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, in the Czech Republic. Examples of artworks and educational events and projects of artists who are also teachers at the university (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masaryk University, Brno) were selected to monitor the analogies, lasting relations and systemic links between the “past”, “present” and “future” of art and education. Art here includes both physical pieces as well as conceptual and intermedial works.

In Czech

Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního akčního výzkumu styčných ploch vývoje výtvarného umění a edukace, realizovaného v letech 2013 – 14 na katedře výtvarného umění PdF Masarykovy university v Brně v České republice. Na příkladech vybraných uměleckých děl a pedagogických akcí a projektů těch umělců, kteří jsou zároveň učiteli na vysoké škole (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masarykova univerzita Brno), byly sledovány analogie, trvalé souvislosti a systémová spojení mezi „minulým“, „přítomným“ a „budoucím“ v umělecké tvorbě a v edukaci. Přičemž tvorbou se zde rozumí kromě fyzických děl i díla konceptuální a intermediální.

Links

MUNI/A/0928/2013, interní kód MU
Name: Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění (Acronym: Trasy)
Investor: Masaryk University, Category A