Detailed Information on Publication Record
2014
Routes, paths and intersections of art and education
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, HanaBasic information
Original name
Routes, paths and intersections of art and education
Name in Czech
Trasy , cesty a průsečíky výtvarného umění a edukace
Authors
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
International Conference for Academic Disciplines American University of Roma Italy, 2014
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00077007
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
výchova umění inovace mezioborovost
Keywords in English
education art innovation interdisciplinarity
Tags
International impact
Změněno: 30/3/2015 13:22, doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
V originále
This paper presents the results of qualitative research into the interfaces of the development of fine arts and education, performed in the years 2013-14 at the Department of Art Education of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, in the Czech Republic. Examples of artworks and educational events and projects of artists who are also teachers at the university (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masaryk University, Brno) were selected to monitor the analogies, lasting relations and systemic links between the “past”, “present” and “future” of art and education. Art here includes both physical pieces as well as conceptual and intermedial works.
In Czech
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního akčního výzkumu styčných ploch vývoje výtvarného umění a edukace, realizovaného v letech 2013 – 14 na katedře výtvarného umění PdF Masarykovy university v Brně v České republice. Na příkladech vybraných uměleckých děl a pedagogických akcí a projektů těch umělců, kteří jsou zároveň učiteli na vysoké škole (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masarykova univerzita Brno), byly sledovány analogie, trvalé souvislosti a systémová spojení mezi „minulým“, „přítomným“ a „budoucím“ v umělecké tvorbě a v edukaci. Přičemž tvorbou se zde rozumí kromě fyzických děl i díla konceptuální a intermediální.
Links
MUNI/A/0928/2013, interní kód MU |
|