Routes, paths and intersections of art and education
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Routes, paths and intersections of art and education. In International Conference for Academic Disciplines American University of Roma Italy. 2014. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Routes, paths and intersections of art and education |
Name in Czech | Trasy , cesty a průsečíky výtvarného umění a edukace |
Authors | STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | International Conference for Academic Disciplines American University of Roma Italy, 2014. |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/14:00077007 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | výchova umění inovace mezioborovost |
Keywords in English | education art innovation interdisciplinarity |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D., učo 1422. Changed: 30/3/2015 13:22. |
Abstract |
---|
This paper presents the results of qualitative research into the interfaces of the development of fine arts and education, performed in the years 2013-14 at the Department of Art Education of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, in the Czech Republic. Examples of artworks and educational events and projects of artists who are also teachers at the university (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masaryk University, Brno) were selected to monitor the analogies, lasting relations and systemic links between the “past”, “present” and “future” of art and education. Art here includes both physical pieces as well as conceptual and intermedial works. |
Abstract (in Czech) |
---|
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního akčního výzkumu styčných ploch vývoje výtvarného umění a edukace, realizovaného v letech 2013 – 14 na katedře výtvarného umění PdF Masarykovy university v Brně v České republice. Na příkladech vybraných uměleckých děl a pedagogických akcí a projektů těch umělců, kteří jsou zároveň učiteli na vysoké škole (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masarykova univerzita Brno), byly sledovány analogie, trvalé souvislosti a systémová spojení mezi „minulým“, „přítomným“ a „budoucím“ v umělecké tvorbě a v edukaci. Přičemž tvorbou se zde rozumí kromě fyzických děl i díla konceptuální a intermediální. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/0928/2013, interní kód MU | Name: Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění (Acronym: Trasy) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 13/10/2024 20:53