STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Routes, paths and intersections of art and education. In International Conference for Academic Disciplines American University of Roma Italy. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Routes, paths and intersections of art and education
Name in Czech Trasy , cesty a průsečíky výtvarného umění a edukace
Authors STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition International Conference for Academic Disciplines American University of Roma Italy, 2014.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00077007
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výchova umění inovace mezioborovost
Keywords in English education art innovation interdisciplinarity
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D., učo 1422. Changed: 30/3/2015 13:22.
Abstract
This paper presents the results of qualitative research into the interfaces of the development of fine arts and education, performed in the years 2013-14 at the Department of Art Education of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, in the Czech Republic. Examples of artworks and educational events and projects of artists who are also teachers at the university (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masaryk University, Brno) were selected to monitor the analogies, lasting relations and systemic links between the “past”, “present” and “future” of art and education. Art here includes both physical pieces as well as conceptual and intermedial works.
Abstract (in Czech)
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního akčního výzkumu styčných ploch vývoje výtvarného umění a edukace, realizovaného v letech 2013 – 14 na katedře výtvarného umění PdF Masarykovy university v Brně v České republice. Na příkladech vybraných uměleckých děl a pedagogických akcí a projektů těch umělců, kteří jsou zároveň učiteli na vysoké škole (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masarykova univerzita Brno), byly sledovány analogie, trvalé souvislosti a systémová spojení mezi „minulým“, „přítomným“ a „budoucím“ v umělecké tvorbě a v edukaci. Přičemž tvorbou se zde rozumí kromě fyzických děl i díla konceptuální a intermediální.
Links
MUNI/A/0928/2013, interní kód MUName: Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění (Acronym: Trasy)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 10/5/2024 21:00