VACULÍK, Karel, Leona NEZVALOVÁ a Lubomír POPELÍNSKÝ. Educational data mining for analysis of students’ solutions. Online. In Vojtěch Svátek, Ondřej Zamazal. Znalosti 2014. 1. vydání. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2014. s. 32-35. ISBN 978-80-245-2054-4. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Educational data mining for analysis of students’ solutions
Autoři VACULÍK, Karel (203 Česká republika, garant, domácí), Leona NEZVALOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, domácí)
Vydání 1. vydání. Praha, Znalosti 2014, od s. 32-35, 4 s. 2014.
Nakladatel Vysoká škola ekonomická v Praze
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/14:00077051
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-245-2054-4
Klíčová slova česky dolování z výukových dat; logické důkazy; shlukování; detekce odlehlých bodů; dolování ze sekvencí
Klíčová slova anglicky educational data mining; logic proofs; clustering; outlier detection; sequence mining
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Karel Vaculík, Ph.D., učo 256512. Změněno: 30. 10. 2014 15:27.
Anotace
We introduce novel methods for analysis of logic proofs constructed by undergraduate students. The methods employ sequence mining for manipulation with temporal information about all actions that a student performed, and also graph mining for finding frequent subgraphs on different levels of generalization. We showed in [8-11] that these representations allow us to find interesting subgroups of similar solutions and also to detect outlying solutions. Specifically, distribution of errors is not independent on behavioral patterns and we were able to find clusters of erroneous solutions. We also observed a significant dependence between time duration of solving the task and an appearance of the most serious error. This text brings a brief summary of four contributions [8-11] presented for presentation in the period from October 2013 until September 2014. In the second part, based on [11] we focus on a newly developed outlier detection method that helps to find unusual solutions, both correct and erroneous.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 12:23