ZOUNEK, Jiří and Michal ŠIMÁNĚ. Metodologické otázky výzkumu každodenního života základní školy v období normalizace (s využitím orální historie) (Methodological questions of research of everyday life of elementary schools in the normalization (using oral history)). In Škola a vzdělání v soudobých dějinách, Praha, 29. 10. 2014. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodologické otázky výzkumu každodenního života základní školy v období normalizace (s využitím orální historie)
Name (in English) Methodological questions of research of everyday life of elementary schools in the normalization (using oral history)
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Michal ŠIMÁNĚ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Škola a vzdělání v soudobých dějinách, Praha, 29. 10. 2014, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00074017
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) orální historie; dějiny školství; normalizace; socialistická škola; výzkum
Keywords in English oral history; primary schools; normalization; history of education; research
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Michal Šimáně, Ph.D., učo 108981. Changed: 25/3/2015 12:55.
Abstract
Cílem příspěvku je představit výzkumný projekt s názvem „Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství“ (realizován s podporou GAČR, č. 14-05926S). Autoři v úvodu představí zaměření a východiska výzkumu. Hlavní část příspěvku pak bude věnována metodologickým otázkám výzkumu včetně postavení orální historie v metodologii dějin pedagogiky a školství v ČR.
Abstract (in English)
The aim of this paper is to present a research project called "Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers: Applying oral history to research in history of contemporary education". The main part of the paper will be devoted to methodological issues.
Links
GA14-05926S, research and development projectName: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 8/5/2024 17:15