KRAJÍČEK, Jan. Modern Products in Corporate Banking. In Oleg Deev Veronika Kajurová Jan Krajíček. European Financial Systems 2014. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. s. 337 - 342. ISBN 978-80-210-7153-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Modern Products in Corporate Banking
Název česky Moderní produkty v korporátním bankovnictví
Autoři KRAJÍČEK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, European Financial Systems 2014, od s. 337 - 342, 6 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW sborník z konference/ Conference Proceeding
Kód RIV RIV/00216224:14560/14:00077113
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-7153-7
UT WoS 000350701500045
Klíčová slova česky banka; cash management; cash pooling; klinet; zisk
Klíčová slova anglicky bank; cash management; cash pooling; client; profit
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 3. 4. 2015 10:29.
Anotace
The paper is devoted to the Cash Management and the conditions of its creation. Banks to retain significant clients create new, sophisticated banking products that provide the bank at the cost of lower profits, if these clients to remain with her, she will make a profit through economies of scale and creating competition with other banks. Behind them are considered especially Cash Management, Cash Pooling and Cash Collection. These products are in the last years an important position. Cash Management, and also cash flow management is one of the crucial tasks which have to deal with every business entity in order to optimize its management.
Anotace česky
Příspěvek je zaměřen na podmínky a tvorbu nových bankovních produktů, především Cash Managementu a Cash Poolingu
VytisknoutZobrazeno: 18. 5. 2022 09:42