Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Paris 2014. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 113 pp. ISBN 978-80-210-6882-7. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Paris 2014
Authors
Edition 1. vyd. Brno, 113 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-210-6882-7
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 4/11/2014 17:59.
Abstract (in Czech)
Sborník příspěvků čtvrtého ročníku konference ULD konané od 9. do 11. července 2014 v Paříži jako samostatná sekce v rámci mezinárodní konference ICCHP. Program konference byl rozdělen do několika hlavních tematických sekcí: 1. Standardy pro zajišťování obecné přístupnosti vysokých škol a testování osob se specifickými nároky. 2. Jazyková kompetence sluchově postižených a role znakových jazyků v terciárním vzdělávání. 3. Obecná přístupnost elektronických dokumentů a veřejných knihoven pro účely terciárního vzdělávání. 4. Kompenzační nástroje specifických poruch učení a dalších typů diverzity v terciárním vzdělávání.
Abstract (in English)
In the present proceedings, full texts of the papers given in the 4th Conference Universal Learning Design – held on 9–11 July in Paris as a part of Conference ICCHP) – are published. The programme of the conference was divided into a few main thematic sections: 1. Standards of Universal Learning Design at Universities and Testing of Persons with Special Needs. 2. Linguistic Competence of the Hearing Impaired and the Role of Sign Languages in Tertiary Education. 3. Universal Design of Electronic Documents and Public Libraries for Purposes of Tertiary Education. 4. Compensation Tools for the Specific Learning Disorders and Other Types od Diversity in Tertiary Education.
PrintDisplayed: 20/4/2024 05:09