Mobbing w środowisku pracy w czeskich szkołach podstawowych
ČECH, Tomáš. Mobbing w środowisku pracy w czeskich szkołach podstawowych. In Chyczewska, A. et al. Mobbing i jego ofiary - aspekt psychologiczny, socjologiczny i prawny. Elbąg: Wydawnictwo Państwowej Vyzszej Szkoły Zawodowej, 2014. s. 71-80. ISBN 978-83-62336-31-9. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Mobbing w środowisku pracy w czeskich szkołach podstawowych |
Název česky | Šikana na pracovišti v českých základních školách |
Název anglicky | Bullying in the workplace in the Czech primary schools |
Autoři | ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Elbąg, Mobbing i jego ofiary - aspekt psychologiczny, socjologiczny i prawny, od s. 71-80, 10 s. 2014. |
Nakladatel | Wydawnictwo Państwowej Vyzszej Szkoły Zawodowej |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | polština |
Typ výsledku | Kapitola resp. kapitoly v odborné knize |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Polsko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/14:00077152 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-83-62336-31-9 |
Klíčová slova česky | Škola; interpersonální vztahy; klima školy; mobbing; bossing |
Klíčová slova anglicky | School; interpersonal relationships; school climate; mobbing; bossing |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Změněno: 29. 3. 2015 19:14. |
Anotace |
---|
Rozdział zajmuje się fenomenem szykany w środowisku pracy, dla którego w czeskiej terminologii naukowej używa się określenia mobbing. Przynosi definicję zjawiska, a przede wszystkim wyniki obszernego badania na temat występowania tego zjawiska w środowisku czeskich szkół podstawowych. W kilku aspektach szuka związków pomiędzy etyką w szkołach, stosunkami interpersonalnymi wśród pedagogów i owym fenomenem, włącznie z możliwymi konsekwencjami dla ofiary mobbingu, jakości atmosfery w szkole i funkcjonowania szkoły jako instytucji wychowawczo-edukacyjnej. |
Anotace česky |
---|
Kapitola se zabývá fenoménem šikany na pracovišti, pro který v české odborné terminologii užíváme termín mobbingu. Přináší teoretické vymezení jevu a především výsledky rozsáhlého výzkumu výskytu tohoto jevu v prostředí českých základních škol. V dílčích aspektech hledá souvislosti mezi etikou ve školách, interpersonálními vztahy mezi pedagogy a tímto fenoménem včetně možných důsledků pro oběť mobbingu, kvalitu klimatu školy a fungování školy jako výchovně-vzdělávací instituce. |
Anotace anglicky |
---|
Chapter deals with the phenomenon of bullying in the workplace, for which the czech terminology use the term mobbing. It provides a theoretical definition of the phenomenon, and in particular the results of extensive research of this phenomenon in the environment of Czech primary schools. In particular aspects searches relation between ethics in schools, interpersonal relationships between teachers and this phenomenon including possible consequences for the victim of mobbing, the quality of school climate and school functioning as an educational institution. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 6. 7. 2022 06:26