MAREŠ, Jan and Josef LUKAS. Převod dotazníku TPUS (báze moci učitele) pro české kulturní prostředí (Czech ddaptation of TPUS questionnaire (teachers power bases)). In Pedagogická diagnostika a evaluace 2014. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Převod dotazníku TPUS (báze moci učitele) pro české kulturní prostředí
Name (in English) Czech ddaptation of TPUS questionnaire (teachers power bases)
Authors MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef LUKAS (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Pedagogická diagnostika a evaluace 2014, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00074062
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Učitel; interakce se třídou; báze moci učitele; převod dotazníku; TPUS
Keywords in English Teacher interaction with the class; the teacher power bases; questionnaire adaptation; TPUS (Teacher Power Use Scale)
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 7/11/2014 11:13.
Abstract
Příspěvek představuje zkušenosti s převodem dotazníku TPUS (Teacher Power Use Scale) do českého kulturního prostředí. V příspěvku je představena výsledná verze dotazníku mapující používané báze moci učitele v interakci se školní třídou a psychometrické parametry české verze nástroje a zkušenosti s její pilotáží i využitím v projektu GAČR 13-24456S Moc ve školních třídách studentů učitelství.
Abstract (in English)
The paper presents experience with the adaptation of the questionnaire TPUS (Teacher Power Use Scale) in the Czech cultural environment. In the paper we present the final version of the adapted questionnaire used for mapping the base can interact with the teacher in a classroom and psychometric parameters Czech version of the tool and experience with piloting and its use in the project GA 13-24456S Power in the classroom teaching students.
Links
GA13-24456S, research and development projectName: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Czech Science Foundation, Power in the classes taught by student teachers
PrintDisplayed: 19/4/2024 05:22