ZOUNEK, Jiří a František TŮMA. Problematika ICT ve vzdělávání v českých pedagogických časopisech (1990–2012). Online. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 19, č. 3, s. 65-87. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-3-5. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problematika ICT ve vzdělávání v českých pedagogických časopisech (1990–2012)
Název anglicky Issues related to ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990–2012)
Autoři ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a František TŮMA (203 Česká republika, domácí)
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Digitální knihovna FF MU URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00077240
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-3-5
Klíčová slova česky ICT ve vzdělávání; e-learning; analýza mediálních sdělení; pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky ICT in education; e-learning; analysis of media messages; educational research
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 19. 3. 2015 11:51.
Anotace
Cílem studie je zmapovat problematiku ICT ve vzdělávání na stránkách vybraných českých odborných časopisů. Studie je založena na analýze mediálních sdělení, svým zaměřením i metodologií navazuje na předchozí analýzy provedené jak v České republice, tak v zahraničí. Studie postihuje období 1990–2012, ve kterém bylo nalezeno celkem 60 příspěvků k problematice ICT. Mezi klíčová z jištění patří poměrně nízký výskyt empirických studií a relativně nízký počet zahraničních referencí. V závěru studie se autoři zamýšlejí nad výsledky a dávají je do souvislostí s nálezy obdobných šetření v zahraničí.
Anotace anglicky
The aim of this study is to analyze the issues related to ICT in education as presented in the pages of selected Czech educational journals. The study is based on an analysis of media messages and its focus and methodology builds on previous analyses conducted both in the Czech Republic and abroad. The study examines the period between 1990 and 2012 in which 60 ICT-related contributions were found. Some of the interesting findings include a relatively low occurrence of empirical studies. The results also show a low number of international source citations. The authors discuss the results and make connections with the findings from similar analyses conducted abroad.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
MUNI/21/STA/2014, interní kód MUNázev: Učení vysokoškolských studentů v éře digitálních technologií
Investor: Masarykova univerzita, Učení vysokoškolských studentů v éře digitálních technologií
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 12:30