MAJERČÍKOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ. Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči: situace v českých a slovenských mateřských školách (Teacher Self-efficacy for Collaboration with Parents: the situation in the Czech and Slovak Nurseries). In Syslová Zora, Rodová Veronika. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. První. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 124-135. ISBN 978-80-210-7370-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči: situace v českých a slovenských mateřských školách
Name (in English) Teacher Self-efficacy for Collaboration with Parents: the situation in the Czech and Slovak Nurseries
Authors MAJERČÍKOVÁ, Jana (703 Slovakia, guarantor) and Zora SYSLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition První. Brno, Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. p. 124-135, 12 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00077332
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7370-8
Keywords (in Czech) Učitel mateřské školy; profesní zdatnost (self-efficacy) učitele; spolupráce s rodiči.
Keywords in English Pre-school teacher; teacher self-efficacy; cooperation with parents.
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 13/3/2015 12:49.
Abstract
Profesní zdatnost (self-efficacy) učitele je jeho přesvědčení o svých schopnostech a potencialitách vykonávat učitelské povolání, tedy i spolupracovat s rodiči. V roce 2014 proběhlo výzkumné šetření, které bylo zaměřené na zjišťování profesní zdatnosti (self-efficacy) spolupracovat s rodiči u učitelek českých mateřských škol. Využit byl při tom slovenský dotazník ZdUR (Majerčíková, Gavora, 2013). Z šetření v České republice a z komparace dat ze Slovenska vyplývá, že učitelky českých i slovenských mateřských škol disponují silným přesvědčením o svých schopnostech pro tuto činnost. Nebyly mezi nimi zaznamenány výraznější rozdíly.
Abstract (in English)
Teacher self-efficacy is his beliefs about their capabilities perform the teaching profession, including work with the parents. In 2014 took place the research, which was aimed at identifying teacher self-efficacy collaborate with parents at Czech nurseries. Use was at the Slovak questionnaire swell (Majerčíková, Gavora, 2013). The survey in the Czech Republic and Slovakia from the comparison of data shows that teachers Czech and Slovak nurseries have strong convictions about their abilities for this activity. Among them were observed significant differences.
PrintDisplayed: 6/9/2024 23:24