k 2014

Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči v českých a slovenských mateřských školách

MAJERČÍKOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ

Basic information

Original name

Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči v českých a slovenských mateřských školách

Name (in English)

Teacher Self-efficacy for Collaboration with Parents in the Czech and Slovak Nurseries

Authors

MAJERČÍKOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ

Edition

Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 2014

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Učitel mateřské školy; profesní zdatnost (self-efficacy) učitele; spolupráce s rodiči.

Keywords in English

Pre-school teacher; teacher self-efficacy; cooperation with parents.
Změněno: 16/3/2015 11:55, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Prezentace se týkala profesní zdatnosti (self-efficacy) učitele pro spolupráci s rodiči. V roce 2014 proběhlo výzkumné šetření, které bylo zaměřené na zjišťování profesní zdatnosti (self-efficacy) spolupracovat s rodiči u učitelek českých mateřských škol. Využit byl při tom slovenský dotazník ZdUR (Majerčíková, Gavora, 2013). Z šetření v České republice a z komparace dat ze Slovenska vyplývá, že učitelky českých i slovenských mateřských škol disponují silným přesvědčením o svých schopnostech pro tuto činnost. Nebyly mezi nimi zaznamenány výraznější rozdíly.

In English

Presentations related to self-efficacy teachers to work with parents. In 2014, research was an investigation that was focused on identifying the self-efficacy cooperate with parents with teachers Czech kindergartens. Utilization was present at the Slovak questionnaire swell (Majerčíková, Gavora, 2013). The survey in the Czech Republic and Slovakia comparison of data shows that teachers Czech and Slovak kindergartens have a strong conviction about their capabilities for this activity. There were among them achieve noticeable differences.