Detailed Information on Publication Record
2014
Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči v českých a slovenských mateřských školách
MAJERČÍKOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁBasic information
Original name
Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči v českých a slovenských mateřských školách
Name (in English)
Teacher Self-efficacy for Collaboration with Parents in the Czech and Slovak Nurseries
Authors
MAJERČÍKOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ
Edition
Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 2014
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Učitel mateřské školy; profesní zdatnost (self-efficacy) učitele; spolupráce s rodiči.
Keywords in English
Pre-school teacher; teacher self-efficacy; cooperation with parents.
Změněno: 16/3/2015 11:55, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Prezentace se týkala profesní zdatnosti (self-efficacy) učitele pro spolupráci s rodiči. V roce 2014 proběhlo výzkumné šetření, které bylo zaměřené na zjišťování profesní zdatnosti (self-efficacy) spolupracovat s rodiči u učitelek českých mateřských škol. Využit byl při tom slovenský dotazník ZdUR (Majerčíková, Gavora, 2013). Z šetření v České republice a z komparace dat ze Slovenska vyplývá, že učitelky českých i slovenských mateřských škol disponují silným přesvědčením o svých schopnostech pro tuto činnost. Nebyly mezi nimi zaznamenány výraznější rozdíly.
In English
Presentations related to self-efficacy teachers to work with parents. In 2014, research was an investigation that was focused on identifying the self-efficacy cooperate with parents with teachers Czech kindergartens. Utilization was present at the Slovak questionnaire swell (Majerčíková, Gavora, 2013). The survey in the Czech Republic and Slovakia comparison of data shows that teachers Czech and Slovak kindergartens have a strong conviction about their capabilities for this activity. There were among them achieve noticeable differences.