URBÁNIKOVÁ, Marína a Jaromír VOLEK. Between Europeanization and De-Europeanization: A Comparative Content Analysis of the Pre-election Presentation of the EU Agenda in the Czech Quality Press. Communications: The European Journal of Communication Research. 2014, roč. 39, č. 4, s. 457-481. ISSN 0341-2059. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/commun-2014-0024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Between Europeanization and De-Europeanization: A Comparative Content Analysis of the Pre-election Presentation of the EU Agenda in the Czech Quality Press
Autoři URBÁNIKOVÁ, Marína (703 Slovensko, domácí) a Jaromír VOLEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Communications: The European Journal of Communication Research, 2014, 0341-2059.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.297
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00077342
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1515/commun-2014-0024
UT WoS 000345025300005
Klíčová slova anglicky agenda setting; media agenda; media framing; Europeanization; content analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Marína Urbániková, Ph.D., učo 182258. Změněno: 30. 6. 2017 10:40.
Anotace
The paper explores the process of the Czech journalists setting the EU agenda in the media during the ‘hot phase’ of the Czech national parliament election campaigns in 2002, 2006, and 2010. Unlike most studies that concentrated on the media agenda in the European Parliament election campaigns, we focused on periods that were neither strictly key events nor routine, but that were more intensively covered by the media and simultaneously generated more influential political representation defining national political attitudes towards the EU. Articles that referred to the EU during the ‘hot phase’ were content analyzed. The results suggest that in the Czech press, the EU agenda is less and less visible, and, moreover, that it is increasingly negatively framed and reduced to an economic agenda.
Návaznosti
MUNI/A/0798/2011, interní kód MUNázev: Proměny mediální reprezentace agendy EU v českých parlamentních volbách: místo pro euroskepsi, nebo eurooptimismus? (Akronym: EUMediaAgenda_CzechGeneralElectionCampaigns)
Investor: Masarykova univerzita, Proměny mediální reprezentace agendy EU v českých parlamentních volbách: místo pro euroskepsi, nebo eurooptimismus?, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:42