J 2014

Model vlivu spokojenosti zákazníka na výkonnost podniku

SUCHÁNEK, Petr and Maria KRÁLOVÁ

Basic information

Original name

Model vlivu spokojenosti zákazníka na výkonnost podniku

Name in Czech

Model vlivu spokojenosti zákazníka na výkonnost podniku

Name (in English)

Model of influence customer satisfaction on company performance

Authors

SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Maria KRÁLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Trendy v podnikání, Plzeň, ZČU v Plzni, 2014, 1805-0603

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/14:00077346

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords (in Czech)

spokojenost zákazníka; kvalita produktu; výkonnost podniku

Keywords in English

customer satisfaction; product quality; company performance

Tags

Reviewed
Změněno: 11/2/2015 11:13, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Článek se zabývá vztahem spokojenosti zákazníka a výkonností podniku. Výzkum, na kterém je článek postaven, je zaměřen na ty faktory spokojenosti zákazníka, které management podniku může ovlivnit (ať už přímo nebo nepřímo). Cílem článku je najít faktory spokojenosti zákazníka, které mají vliv na výkonnost podniku. Dílčím cílem článku je dát tyto faktory do souvislosti s výkonností tak, aby manažeři podniku mohli cíleným ovlivňováním těchto faktorů ovlivňovat spokojenost svých zákazníků a následně výkonnost svého podniku.

In English

The article’s objective is to determine the influence of customer satisfaction with a product on business performance comparing among other the product with its competition. Such factors were searched and found within the research, that influence the customers’ satisfaction and the business performance at the same time. A model was constructed explaining the influence of these specific factors on business performance. The business managers can improve their management tools based on these factors, which may result in greater business performance.

Links

MUNI/A/0799/2013, interní kód MU
Name: Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku
Investor: Masaryk University, Category A
Displayed: 6/11/2024 14:44