SUCHÁNEK, Petr and Maria KRÁLOVÁ. Model vlivu spokojenosti zákazníka na výkonnost podniku (Model of influence customer satisfaction on company performance). Trendy v podnikání. Plzeň: ZČU v Plzni, 2014, 3/2014, IV, p. 40-46. ISSN 1805-0603.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Model vlivu spokojenosti zákazníka na výkonnost podniku
Name in Czech Model vlivu spokojenosti zákazníka na výkonnost podniku
Name (in English) Model of influence customer satisfaction on company performance
Authors SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Maria KRÁLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Trendy v podnikání, Plzeň, ZČU v Plzni, 2014, 1805-0603.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/14:00077346
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech) spokojenost zákazníka; kvalita produktu; výkonnost podniku
Keywords in English customer satisfaction; product quality; company performance
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Changed: 11/2/2015 11:13.
Abstract
Článek se zabývá vztahem spokojenosti zákazníka a výkonností podniku. Výzkum, na kterém je článek postaven, je zaměřen na ty faktory spokojenosti zákazníka, které management podniku může ovlivnit (ať už přímo nebo nepřímo). Cílem článku je najít faktory spokojenosti zákazníka, které mají vliv na výkonnost podniku. Dílčím cílem článku je dát tyto faktory do souvislosti s výkonností tak, aby manažeři podniku mohli cíleným ovlivňováním těchto faktorů ovlivňovat spokojenost svých zákazníků a následně výkonnost svého podniku.
Abstract (in English)
The article’s objective is to determine the influence of customer satisfaction with a product on business performance comparing among other the product with its competition. Such factors were searched and found within the research, that influence the customers’ satisfaction and the business performance at the same time. A model was constructed explaining the influence of these specific factors on business performance. The business managers can improve their management tools based on these factors, which may result in greater business performance.
Links
MUNI/A/0799/2013, interní kód MUName: Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/5/2024 11:38