KVIZDA, Martin. Stát a železnice - sňatek z rozumu? In seminář MUES - Masaryk University Economic Society. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stát a železnice - sňatek z rozumu?
Název anglicky The State and the railways - a marriage of convenience?
Autoři KVIZDA, Martin.
Vydání seminář MUES - Masaryk University Economic Society, 2008.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky železniční doprava; hospodářská politiky; regulace; intervence
Klíčová slova anglicky railway transport; economic policy; regulations; interventions
Změnil Změnil: prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171. Změněno: 21. 11. 2014 10:50.
Anotace
Od počátku vzniku železnic v 19. století ovlivňoval stát jejich výstavbu a reguloval jejich provoz – s různou intenzitou, s různými cíli, s různými výsledky. Podíváme-li se na historii železnic očima ekonoma, najdeme mnoho učebnicových příkladů zneužití konkurenčního postavení, deformace tržních vztahů, kartelu, monopolu, síťového efektu a důsledků jeho přecenění, problému fixních nákladů, atd. A téměř za vším najdeme více či méně skryté působení státu. Přednáška založená na komentáři vybraných případových studií pomůže odpovědět na otázku: proč ještě stále jezdíme vlakem, když můžeme jezdit autem a létat?
Anotace anglicky
Since the beginning of the rail transport in the 19th century the state regulated construction of railways and their operation - with varying intensity, with different goals, with different results. There are many examples of abuse competitive position, distortion of market relations, cartels, monopolies, network effects and consequences of a revaluation, the problem of fixed costs, etc. in the history - and we can too often find more or less hidden state action behind. Selected case studies help answer the question: why still we go by train, when we drive a car and fly?
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Stat_a_zeleznice__1_.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru Kvizda, M. 21. 11. 2014

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1209995/Stat_a_zeleznice__1_.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1209995/Stat_a_zeleznice__1_.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1209995/Stat_a_zeleznice__1_.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1209995/Stat_a_zeleznice__1_.pdf?info
Vloženo
Pá 21. 11. 2014 10:50, prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171
Atributy
 

Stat_a_zeleznice__1_.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1209995/Stat_a_zeleznice__1_.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1209995/Stat_a_zeleznice__1_.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
990,8 KB
Hash md5
180b578da6e96c949642a520ddd56382
Vloženo
Pá 21. 11. 2014 10:50

Stat_a_zeleznice__1_.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1209995/Stat_a_zeleznice__1_.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1209995/Stat_a_zeleznice__1_.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
15,1 KB
Hash md5
a170043744d1726946a50de883bf522a
Vloženo
Pá 21. 11. 2014 10:55
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 19. 4. 2024 12:08