c 2014

Struktura sportovního výkonu v lezení - skripta v PDF ke stažení

STRAKOVÁ, Taťána

Basic information

Original name

Struktura sportovního výkonu v lezení - skripta v PDF ke stažení

Name (in English)

Structure of Sport Performance in Climbing - University textbook [PDF]

Authors

STRAKOVÁ, Taťána (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Struktura sportovního výkonu - skripta v PDF ke stažení, p. 121-125, 5 pp. 1, 2014

Publisher

Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

Sport and leisure time activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14510/14:00077453

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-210-6856-8

Keywords (in Czech)

Výkon v lezení; sportovní lezení; lezecký pohyb; fyziologie lezení; somatické předpoklady

Keywords in English

Climbing performance; sport climbing; climbing movement; physiology of climbing; somatic conditions

Tags

Reviewed
Změněno: 24/11/2014 23:38, Mgr. Olga Krčmařová

Abstract

V originále

Kapitola je zaměřena na charakteristiku sportovního výkonu v lezení. Zabýváme se jednotlivými složkami lezeckého výkonu, strukturou lezeckého pohybu, fyziologickou charakteristikou, kondičními a antropologickými faktory a jejich vlivem na lezecký výkon.

In English

The chapter is focused on the characteristics of sport climbing performance. We are engaged in climbing performance components, structure of climbing movement, physiological characteristics, conditional and anthropological factors and their influence on climbing performance.

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0221, interní kód MU
Name: Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (Acronym: IMPACT)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education