RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ and Kateřina PEVNÁ. Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a mapování výzkumného terénu (Intergenerational learning in the community: concept and research terrain mapping). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2014, vol. 19, No 1, p. 103-124. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-1-6. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1210686, author = {Rabušicová, Milada and Kamanová, Lenka and Pevná, Kateřina}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-1-6}, keywords = {intergenerational learning; intergenerational programs; community; community education; volunteering; evaluation and research of intergenerational programs}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a mapování výzkumného terénu}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/130003}, volume = {19}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1210686 AU - Rabušicová, Milada - Kamanová, Lenka - Pevná, Kateřina PY - 2014 TI - Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a mapování výzkumného terénu JF - Studia paedagogica VL - 19 IS - 1 SP - 103-124 EP - 103-124 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - intergenerational learning KW - intergenerational programs KW - community KW - community education KW - volunteering KW - evaluation and research of intergenerational programs UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/130003 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/130003 N2 - Článek je věnován tématu mezigeneračního učení v prostředí komunity. Nejprve se v něm pojednává o souvislostech komunity a mezigeneračního učení a o mezigeneračních programech, které jsou hlavním prostředkem učení v komunitě. Na základě internetově vyhledaných mezigeneračních programů v českém prostředí a v zahraničí je provedena jejich kategorizace z hlediska obsahového zaměření a z hlediska generačního zacílení. Jednotlivé typy mezigeneračních programů jsou ilustrovány konkrétními příklady dokumentujícími českou situaci. Jako důležitý aspekt se ukázalo dobrovolnictví, jemuž je v textu také věnována pozornost. Poslední část článku tvoří přehled o evaluaci a výzkumech zahraničních mezigeneračních programů, jenž je chápán jako východisko pro zpřesňování připravovaného výzkumu mezigeneračních programů u nás. ER -
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ and Kateřina PEVNÁ. Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a mapování výzkumného terénu (Intergenerational learning in the community: concept and research terrain mapping). \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2014, vol.~19, No~1, p.~103-124. ISSN~1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-1-6.
|