Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1210723, author = {Janík, Miroslav}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-330}, keywords = {multilingualism;theory of third or additional language acquisition;language teaching;didactic approach to support multilingualism;teacher’s competence for multilingualism support}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory}, volume = {roč. 24}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1210723 AU - Janík, Miroslav PY - 2014 TI - Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory JF - Pedagogická orientace VL - roč. 24 IS - 3 SP - 330-352 EP - 330-352 PB - Česká pedagogická společnost , o.s. SN - 12114669 KW - multilingualism;theory of third or additional language acquisition;language teaching;didactic approach to support multilingualism;teacher’s competence for multilingualism support N2 - Studie, která vznikla ve vazbě na disertační výzkum autora, je věnována otázce mnohojazyčnosti jako dílčímu cíli jazykového vzdělávání. Záměrem autora je nabídnout čtenáři vhled do problematiky výuky dalších cizích jazyků ve škole v kontextu podpory mnohojazyčnosti. V první části textu jsme vymezili koncepci mnohojazyčnosti, kterou chápeme jako zastřešující teoretický rámec pro naše pojetí (tedy pojetí mnohojazyčnosti jako dílčí cíl výuky cizích jazyků). Protože mnohojazyčnost definujeme jako schopnost žáka ovládat alespoň tři jazyky, v následující části jsme navrhli, jak tyto jazyky označovat a řadit. V další části nahlížíme osvojování dalších (tedy druhých, třetích, čtvrtých…) cizích jazyků a její specifika. Ve čtvrté části se zaměříme na didaktické uchopení koncepce mnohojazyčnosti a na možnou implementaci podpory mnohojazyčnosti do výuky dalších cizích jazyků. V poslední části se zaměříme na učitele a na jeho kompetence, kterými by měl disponovat, aby mohl ve výuce cizích jazyků smysluplně podporovat mnohojazyčnost. ER -
JANÍK, Miroslav. Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory (Concept of multilingualism as a particular goal of foreign language education and possibilities for its support). \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost , o.s., 2014, roč. 24, No~3, p.~330-352. ISSN~1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-330.
|