VOJTOVÁ, Věra. IT ve službách speciálních vzdělávacích potřeb (IT as a service for Special Needs Education). 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name IT ve službách speciálních vzdělávacích potřeb
Name in Czech IT ve službách speciálních vzdělávacích potřeb
Name (in English) IT as a service for Special Needs Education
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00077577
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) gramotnost; imformační technologie; dyslexie; poruchy pozornosti; přístup ke vzdělání; inkluze; kvalita života.
Keywords in English literacy; information technology; dyslexia; attention deficit disorder;approach to education; quality of life.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 1/12/2014 11:08.
Abstract
Interaktivní workshop zprostředkoval účastníkům výstupy z mezinárodního výzkumného projektu Literacy ve formě web portálu jako konceptu intervence ve virtuálního prostředí. Účastníci byli složeni z odborníků z praxe a z akademického prostředí a z pilotní skupiny lidí s dyslexií - budoucích uživatelů portálu. Vedlejším cílem workshopu bylo získat od účastníků data pro valdizaci portálu v rámci výzkumu.
Abstract (in English)
An interactive workshop facilitated the outputs of the participants of the International Literacy Research project in the form of a web portal as a concept of intervention in a virtual environment. The participants were composed of experts from practice and from the academic environment and from the pilot group of people with dyslexia-the future users of the portal. The secondary objective of the workshop was to obtain data from the participants for the portal validisation in the framework of research.
PrintDisplayed: 4/5/2024 06:00