D 2014

EYE-TRACKING VE VÝUCE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ

ŠUTOVÁ, Michaela and Petr SLÁDEK

Basic information

Original name

EYE-TRACKING VE VÝUCE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ

Name (in English)

EYE-TRACKING IN TEACHING VOCATIONAL SUBJECTS

Authors

ŠUTOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Dubnica nad Váhom, 10. medzinárodná vedecká konferencia SCHOLA 2014 INOVÁCIE VO VÝCHOVE A VZDELÁVANÍ – TRENDY V ODBOROVEJ DIDAKTIKE, p. 533-542, 10 pp. 2014

Publisher

DUBNICKÝ TECHNOLOGICKÝ INŠTITÚT V DUBNICI NAD VÁHOM

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00077598

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-89732-15-9

Keywords (in Czech)

vzdělávání; eye tracking; odborný předmět

Keywords in English

education; eye tracking; vocational subject

Tags

Reviewed
Změněno: 3/3/2015 11:06, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje možnost využití metody Eyetrackingu nejen v oblasti marketingu a neuromarketingu, ale i ve výuce. Výzkum pomocí sledování pohybu oka ukazuje na nové prvky při učení, které jsou důležité v oblasti vzdělávání. Tato metoda může přinést optimalizaci tvorby učebnic, prezentací, organizace pracoviště, organizaci výuky atd. Ukazuje se, že Eye -tracking může být novým nástrojem při koncipování vzdělávání.

In English

The paper presents the possibility of eye-tracking method not only in marketing and neuromarketing, but also in teaching. Research using eye-tracking shows new aspects which are important in education. This method can bring some optimization in creation of textbooks, presentations, workplace organization, organization of teaching etc. Eye-tracking seems to be a new tool in teaching vocational subjects.