D 2014

Implementace multiplatformní mobilní aplikace do výuky odborných předmětů

VÁLEK, Jan, Jan KREJČÍ and Petr SLÁDEK

Basic information

Original name

Implementace multiplatformní mobilní aplikace do výuky odborných předmětů

Name in Czech

Implementace multiplatformní mobilní aplikace do výuky odborných předmětů

Name (in English)

Implementation of multiplatform mobile application in teaching vocational subjects

Authors

VÁLEK, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan KREJČÍ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Dubnica nad Váhom, SCHOLA 2014 INOVÁCIE VO VÝCHOVE A VZDELÁVANÍ – TRENDY V ODBOROVEJ DIDAKTIKE, p. 559-568, 10 pp. 2014

Publisher

Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00077609

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-89732-15-9

Keywords (in Czech)

tablet; vzdělávání; mobilní aplikace; dotazník; výzkumné šetření; odborné vzdělávání

Keywords in English

tablet; education; mobile application; questionnaire; research investigation; vocational training

Tags

Reviewed
Změněno: 3/3/2015 11:11, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá použitím tabletů v procesu vzdělávání, se zaměřením na výuku odborných předmětů. Podává přehled o aktuálním stavu tvorby mobilních studijních materiálů na různých mobilních platformách.Výzkumná část se zabývá současným stavem užívání tabletů ve školách a také připraveností učitelů zahrnout nové technologie do vyučovacího procesu. Představujeme příklad mobilní aplikace určené pro odborné předměty studijního oboru tesař.

In English

The paper deals with the use of tablets in education process, with focus on vocational training teaching. It presents an overview of the current state of creation of mobile study materials on various mobile platforms. The research part discusses the current state of the use of tablets in schools and also the readiness of teachers to include them in teaching process. We present an example of mobile application designed for vocational subject for carpenter training.

Files attached

SCHOLA_Sablona_clanok_2014_KrejciValekSladek.pdf
Request the author's version of the file