Detailed Information on Publication Record
2014
Implementace multiplatformní mobilní aplikace do výuky odborných předmětů
VÁLEK, Jan, Jan KREJČÍ and Petr SLÁDEKBasic information
Original name
Implementace multiplatformní mobilní aplikace do výuky odborných předmětů
Name in Czech
Implementace multiplatformní mobilní aplikace do výuky odborných předmětů
Name (in English)
Implementation of multiplatform mobile application in teaching vocational subjects
Authors
VÁLEK, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan KREJČÍ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Dubnica nad Váhom, SCHOLA 2014 INOVÁCIE VO VÝCHOVE A VZDELÁVANÍ – TRENDY V ODBOROVEJ DIDAKTIKE, p. 559-568, 10 pp. 2014
Publisher
Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00077609
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-89732-15-9
Keywords (in Czech)
tablet; vzdělávání; mobilní aplikace; dotazník; výzkumné šetření; odborné vzdělávání
Keywords in English
tablet; education; mobile application; questionnaire; research investigation; vocational training
Tags
Reviewed
Změněno: 3/3/2015 11:11, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
V originále
Příspěvek se zabývá použitím tabletů v procesu vzdělávání, se zaměřením na výuku odborných předmětů. Podává přehled o aktuálním stavu tvorby mobilních studijních materiálů na různých mobilních platformách.Výzkumná část se zabývá současným stavem užívání tabletů ve školách a také připraveností učitelů zahrnout nové technologie do vyučovacího procesu. Představujeme příklad mobilní aplikace určené pro odborné předměty studijního oboru tesař.
In English
The paper deals with the use of tablets in education process, with focus on vocational training teaching. It presents an overview of the current state of creation of mobile study materials on various mobile platforms. The research part discusses the current state of the use of tablets in schools and also the readiness of teachers to include them in teaching process. We present an example of mobile application designed for vocational subject for carpenter training.