k 2014

Učení přírodní zahradou

HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ

Basic information

Original name

Učení přírodní zahradou

Name (in English)

Learning by Natural Gardens

Edition

Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás, 2014

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

ekosociální teorie vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání; přírodní zahrada; vztah k přírodě;

Keywords in English

Eco-social theory of education; biophilic education; natural garden; relationship to nature
Změněno: 13/3/2015 10:31, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Autorky poukázaly na možnosti utváření vztahu k přírodě u dětí v mateřské škole. V návaznosti na cíle a úkoly předškolního vzdělávání ve smyslu tzv. biofilní orientace a očekávané výstupy předškolního kurikula byly uvedeny terénní nálezy z výzkumného šetření. Na příkladech činností v přírodní zahradě je patrný její značný přínos pro vytváření vztahu dětí k přírodě.

In English

The authors pointed to the possibility of forming a relationship to nature for children in kindergarten. Following the goals and objectives of preschool education in terms of the so-called Biophiled orientation and expected results of preschool curriculum were presented findings from field research. The examples of activities in the natural garden is evident its considerable contribution to creating a relationship between children and nature.

Links

MUNI/A/0926/2013, interní kód MU
Name: Znalostní báze učitelství a její reflexe
Investor: Masaryk University, Category A