Detailed Information on Publication Record
2014
Učení přírodní zahradou
HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁBasic information
Original name
Učení přírodní zahradou
Name (in English)
Learning by Natural Gardens
Authors
Edition
Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás, 2014
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
ekosociální teorie vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání; přírodní zahrada; vztah k přírodě;
Keywords in English
Eco-social theory of education; biophilic education; natural garden; relationship to nature
Změněno: 13/3/2015 10:31, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorky poukázaly na možnosti utváření vztahu k přírodě u dětí v mateřské škole. V návaznosti na cíle a úkoly předškolního vzdělávání ve smyslu tzv. biofilní orientace a očekávané výstupy předškolního kurikula byly uvedeny terénní nálezy z výzkumného šetření. Na příkladech činností v přírodní zahradě je patrný její značný přínos pro vytváření vztahu dětí k přírodě.
In English
The authors pointed to the possibility of forming a relationship to nature for children in kindergarten. Following the goals and objectives of preschool education in terms of the so-called Biophiled orientation and expected results of preschool curriculum were presented findings from field research. The examples of activities in the natural garden is evident its considerable contribution to creating a relationship between children and nature.
Links
MUNI/A/0926/2013, interní kód MU |
|