D 2014

Výuka CAD v oboru učitelství pro střední školy

HODIS, Zdeněk and Jiří HRBÁČEK

Basic information

Original name

Výuka CAD v oboru učitelství pro střední školy

Name (in English)

CAD in the field of teaching for secondary schools

Authors

HODIS, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Hradec Králové, Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů MVVTP 2014, p. 39-42, 4 pp. 2014

Publisher

Gaudeamus

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00077643

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7435-384-0

ISSN

Keywords in English

CAD; engineering; secondary school

Tags

Reviewed
Změněno: 16/3/2015 11:58, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek obsahuje výstupy z teoretické vědecké studie z oblasti CAD a vzdělávání pro SŠ. Příspěvek pojednává o výuce konstruování a CAD na MU – PedF Brno. Využití CAD při tvorbě technického výkresu sebou nese požadavek na zvládnutí základů technického kreslení a základních příkazů práce s programem. V příspěvku jsou prezentovány postoje studentů k předmětu počítačová podpora konstruování.

In English

The article includes the theoretical output of scientific studies in CAD. The contribution discusses the teaching of design and CAD for MU - Faculty of Education Brno. The use of CAD in the creation of a technical drawing entails the need to master the basics of technical drawing and basic commands to work with the program. The contribution presents students' attitudes to the computer aided design.