Detailed Information on Publication Record
2014
Výuka technické grafiky s využitím výpočetní techniky na ZŠ
HODIS, Zdeněk, Petr VYBÍRAL, Jiří HRBÁČEK, Martin KUČERA, Sylva VINKLOVÁ et. al.Basic information
Original name
Výuka technické grafiky s využitím výpočetní techniky na ZŠ
Name (in English)
Education of technical design using computer technology at the primary school
Authors
HODIS, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr VYBÍRAL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin KUČERA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Sylva VINKLOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
2014. vyd. Olomouc, Trendy ve vzdělávání informační technologie a technické vzdělávání „TVV 2014“ mezinárodní vědecko-odborná konference, p. 188-191, 4 pp. 2014
Publisher
agentura gevak s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00077646
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-86768-89-2
Keywords in English
Information Technology; CAD; Education at the Primary School
Tags
Reviewed
Změněno: 4/12/2014 13:44, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.
V originále
Článek obsahuje výstupy z teoretické vědecké studie z oblasti technického kreslení na ZŠ. Předložený příspěvek ukazuje využití počítače k základům výuky technického kreslení na ZŠ. V rámci informačních technologií byla žákům na ZŠ Mšec představena možnost vytváření grafických nákresů s využitím specializovaného CAD programu. Žáci se seznámili se základními příkazy programu progeCAD a základy kreslení v tomto programu. Formou skupinově vedeného rozhovoru byly zjišťovány poznatky k problematice CAD a následně byly výsledky rozhovorů analyzovány.
In English
The article includes the theoretical output of scientific studies in technical drawing at the primary school. This contribution shows the use of computers for teaching the fundamentals of technical drawing at the primary school. Within information technology were pupils at primary schools Mšec introduced the ability to create graphical drawings using specialized CAD program. Students become familiar with the basic program commands progeCAD and basics of drawing in this program. Form a group of the interview were collected knowledge on the issue of CAD and were subsequently analyzed results of interviews.