D 2014

Výuka technické grafiky s využitím výpočetní techniky na ZŠ

HODIS, Zdeněk, Petr VYBÍRAL, Jiří HRBÁČEK, Martin KUČERA, Sylva VINKLOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Výuka technické grafiky s využitím výpočetní techniky na ZŠ

Name (in English)

Education of technical design using computer technology at the primary school

Authors

HODIS, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr VYBÍRAL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin KUČERA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Sylva VINKLOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

2014. vyd. Olomouc, Trendy ve vzdělávání informační technologie a technické vzdělávání „TVV 2014“ mezinárodní vědecko-odborná konference, p. 188-191, 4 pp. 2014

Publisher

agentura gevak s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00077646

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-86768-89-2

Keywords in English

Information Technology; CAD; Education at the Primary School

Tags

Reviewed
Změněno: 4/12/2014 13:44, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek obsahuje výstupy z teoretické vědecké studie z oblasti technického kreslení na ZŠ. Předložený příspěvek ukazuje využití počítače k základům výuky technického kreslení na ZŠ. V rámci informačních technologií byla žákům na ZŠ Mšec představena možnost vytváření grafických nákresů s využitím specializovaného CAD programu. Žáci se seznámili se základními příkazy programu progeCAD a základy kreslení v tomto programu. Formou skupinově vedeného rozhovoru byly zjišťovány poznatky k problematice CAD a následně byly výsledky rozhovorů analyzovány.

In English

The article includes the theoretical output of scientific studies in technical drawing at the primary school. This contribution shows the use of computers for teaching the fundamentals of technical drawing at the primary school. Within information technology were pupils at primary schools Mšec introduced the ability to create graphical drawings using specialized CAD program. Students become familiar with the basic program commands progeCAD and basics of drawing in this program. Form a group of the interview were collected knowledge on the issue of CAD and were subsequently analyzed results of interviews.