HODIS, Zdeněk, Petr VYBÍRAL, Jiří HRBÁČEK, Martin KUČERA and Sylva VINKLOVÁ. Výuka technické grafiky s využitím výpočetní techniky na ZŠ (Education of technical design using computer technology at the primary school). In Miroslav Chráska, Milan Klement, Čestmír Serafín, Martin Havelka. Trendy ve vzdělávání informační technologie a technické vzdělávání „TVV 2014“ mezinárodní vědecko-odborná konference. 2014th ed. Olomouc: agentura gevak s.r.o., 2014, p. 188-191. ISBN 978-80-86768-89-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výuka technické grafiky s využitím výpočetní techniky na ZŠ
Name (in English) Education of technical design using computer technology at the primary school
Authors HODIS, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr VYBÍRAL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin KUČERA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Sylva VINKLOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 2014. vyd. Olomouc, Trendy ve vzdělávání informační technologie a technické vzdělávání „TVV 2014“ mezinárodní vědecko-odborná konference, p. 188-191, 4 pp. 2014.
Publisher agentura gevak s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00077646
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-86768-89-2
Keywords in English Information Technology; CAD; Education at the Primary School
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D., učo 249325. Changed: 4/12/2014 13:44.
Abstract
Článek obsahuje výstupy z teoretické vědecké studie z oblasti technického kreslení na ZŠ. Předložený příspěvek ukazuje využití počítače k základům výuky technického kreslení na ZŠ. V rámci informačních technologií byla žákům na ZŠ Mšec představena možnost vytváření grafických nákresů s využitím specializovaného CAD programu. Žáci se seznámili se základními příkazy programu progeCAD a základy kreslení v tomto programu. Formou skupinově vedeného rozhovoru byly zjišťovány poznatky k problematice CAD a následně byly výsledky rozhovorů analyzovány.
Abstract (in English)
The article includes the theoretical output of scientific studies in technical drawing at the primary school. This contribution shows the use of computers for teaching the fundamentals of technical drawing at the primary school. Within information technology were pupils at primary schools Mšec introduced the ability to create graphical drawings using specialized CAD program. Students become familiar with the basic program commands progeCAD and basics of drawing in this program. Form a group of the interview were collected knowledge on the issue of CAD and were subsequently analyzed results of interviews.
PrintDisplayed: 2/5/2024 23:08