Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1211797, author = {Potužníková, Eva and Lokajíčková, Veronika and Janík, Tomáš}, article_number = {2}, keywords = {international comparative studies; school education; TIMSS; PISA; PIRLS}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Mezinárodní srovnávací výzkumy školního vzdělávání v České republice: zjištění a výzvy}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_2_p185_mezinarodni_potuznikovaetal.pdf}, volume = {24}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1211797 AU - Potužníková, Eva - Lokajíčková, Veronika - Janík, Tomáš PY - 2014 TI - Mezinárodní srovnávací výzkumy školního vzdělávání v České republice: zjištění a výzvy JF - Pedagogická orientace VL - 24 IS - 2 SP - 185-221 EP - 185-221 PB - Česká pedagogická společnost o.s. SN - 12114669 KW - international comparative studies KW - school education KW - TIMSS KW - PISA KW - PIRLS UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_2_p185_mezinarodni_potuznikovaetal.pdf L2 - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_2_p185_mezinarodni_potuznikovaetal.pdf N2 - Přehledová studie pojednává o mezinárodních srovnávacích výzkumech v oblasti vzdělávání realizovaných v České republice v posledních dvaceti letech. Jejím cílem je informovat o tom, jak jsou výsledky mezinárodních výzkumů zpracovávány v domácí odborné literatuře a k jakým závěrům vedou. V první části studie stručně popisujeme, jakých mezinárodních výzkumů se Česká republika účastnila. V druhé části se zaměřujeme na témata, která byla v návaznosti na výsledky českých žáků zpracována ve vybraných domácích odborných časopisech a monografických pracích. Je možné konstatovat, že výsledky českých žáků v mezinárodních výzkumech lze považovat za poměrně konzistentní, i když v průběhu času dochází k určitým výkyvům. Závěrečná část přehledové studie naznačuje několik cest, jak by bylo možné s daty a výsledky mezinárodních výzkumů dále pracovat. Mezinárodní srovnávací výzkumy představují pro Českou republiku bohatý rezervoár dat, jehož potenciál by mohl být více využíván pro didaktiku v zájmu rozvíjení produktivní kultury vyučování a učení. ER -
POTUŽNÍKOVÁ, Eva, Veronika LOKAJÍČKOVÁ and Tomáš JANÍK. Mezinárodní srovnávací výzkumy školního vzdělávání v České republice: zjištění a výzvy (International comparative studies on school education in the Czech Republic: Findings and challenges). \textit{Pedagogická orientace}. Česká pedagogická společnost o.s., 2014, vol.~24, No~2, p.~185-221. ISSN~1211-4669.
|