Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1211846, author = {Havigerová, Jana Marie and Burešová, Iva and Smetanová, Veronika and Haviger, Jiří}, address = {Praha}, keywords = {information behaviour; ability to ask questions; preschool children; everyday-lif-information-behaviour (ELIB); education process; questions in the school context; intelligence}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-247-5200-6}, publisher = {Grada}, title = {Projevy dětské zvídavosti: Získávání informací a kladení otázek dětí od předškolního věku v kontextu intelektového nadání}, year = {2013} }
TY - BOOK ID - 1211846 AU - Havigerová, Jana Marie - Burešová, Iva - Smetanová, Veronika - Haviger, Jiří PY - 2013 TI - Projevy dětské zvídavosti: Získávání informací a kladení otázek dětí od předškolního věku v kontextu intelektového nadání PB - Grada CY - Praha SN - 9788024752006 KW - information behaviour KW - ability to ask questions KW - preschool children KW - everyday-lif-information-behaviour (ELIB) KW - education process KW - questions in the school context KW - intelligence N2 - Monografie shrnuje výsledky výzkumného projektu Ready to ask? GAP407/11/0426. Publikace má 12 kapitol, které předkládají odpovědi na nejdůležitější výzkumné otázky, které byly řešeny v souvislosti s hlavním výzkumným tématem: informační chování (nadaných) dětí v pregramotném období. Publikace je v souladu s tradicí rozdělena do dvou částí. První část stručně shrnuje teoretické poznatky o hlavních tematických oblastech: informační chování, komunikace, otázky, nadání a inteligence. Ve druhé části jsou prezentovány výsledky výzkumu v podobě tří dílčích studií. Společným cílem prezentovaných výzkumů je popsat informační chování dětí od pregramotného období. Z celé široké problematiky informačního chování jsme vyzvedli jako klíčový prvek výzkumu téma otázky. Všechny tři prezentované výzkumy se věnují různým aspektům a souvislostem tohoto klíčového fenoménu. První studie se zabývá informačním chování dětí v předškolním věku, a to jeho přirozenou podobou, tzv. everyday-life-information behaviour (ELIB). Studie odpovídá na tři otázky: Co zajímá děti předškolního věku? Odkud získávají děti předškolního věku informace o tom, co je zajímá? Jak se liší informační chování dětí předškolního věku v závislosti na úrovni jejich inteligence? Druhá studie zkoumá klíčovou schopnost informačního chování, a to schopnost formulovat otázku. Cílem této studie je zodpovědět základní otázku: Jaká je pohotovost dětí klást otázky? a posoudit: Jak se liší tato schopnost v závislosti na inteligenci dětí? Třetí studie zacílila na ELIB v každodenní realitě vzdělávacího procesu. Studie nabízí neotřelou analýzu výskytu otázek v reálné školní praxi od první třídy do čtvrtého ročníku střední školy. Zdrojem dat je korpus SCHOLA2010. Závěrečná kapitola nabízí shrnutí získaných poznatků a několik námětů do budoucna. ER -
HAVIGEROVÁ, Jana Marie, Iva BUREŠOVÁ, Veronika SMETANOVÁ and Jiří HAVIGER. \textit{Projevy dětské zvídavosti: Získávání informací a kladení otázek dětí od předškolního věku v kontextu intelektového nadání (Manifestations of children's curiosity: Information retrieval and ability to ask questions of children from preschool age in the context for intellectual giftedness)}. Praha: Grada, 2013, 171 pp. ISBN~978-80-247-5200-6.
|