B 2013

Meziprostory. Interspaces. Zwischenräume

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jiří HAVLÍČEK, Petr KUNČÍK, Lenka GUMULEC, Ondřej NAVRÁTIL et. al.

Basic information

Original name

Meziprostory. Interspaces. Zwischenräume

Name in Czech

Meziprostory. Interspaces. Zwischenräume

Name (in English)

Interspaces.

Authors

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jiří HAVLÍČEK, Petr KUNČÍK, Lenka GUMULEC, Ondřej NAVRÁTIL, Petr KOVÁŘ, Táňa ŠEDOVÁ, Kateřina PLESNÍKOVÁ, Marta KOVÁŘOVÁ, Eva DEL RISCO KOUPOVÁ, Radka VEJRYCHOVÁ, Darina HLINKOVÁ, Jana REICHEL, Martina NOVÁKOVÁ, Veronika DROBNÁ and David MEDEK

Edition

1. vyd. Brno, 306 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-6654-0

Keywords (in Czech)

intermedialita; mezioborovost; výtvarné umění; výtvarná pedagogika; odborné výtvarné školy; vzdělávání; inovace umění a edukace

Keywords in English

intermediality; interdisciplinarity; art; art pedagogy; professional art school; education; innovation and arts education

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 5/5/2016 12:22, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Odborná kniha, na níž jsou zainteresováni zejména studenti doktorského studijního programu Výtvarná výchova – specializace v pedagogice shrnuje specifický výzkum realizovaný v rámci disertačních projektů. Metodologie výzkumu vychází převážně z kvalitativních přístupů, jako jsou reflexívní dialog, případová studie, akční výzkum. Autoři vycházeli při koncipování designu výzkumu z cílů a zaměření svých vlastních disertací. Kniha pojednává o povaze prostorů mezi nejrůznějšími teoretickými humanitními disciplínami i mezi obory praktické výtvarné činnosti, které se vztahují k otázkám prezentace a vnímání výtvarného umění a edukace. Mimo to se autoři věnují také problémům vlivu externího prostředí na utváření cílů výchovy uměním, řeší interdisciplinární přesahy zvolených dílčích témat a vliv nových médií na umělecko-pedagogickou činnost.

In English

Monograph on which they are involved mainly students doctoral program Art - specialization in pedagogy summarizes specific research carried out within the dissertation projects. Research methodology is based mainly on qualitative approaches, such as reflective dialogue, case studies, action research. The authors started in conceiving the design of the research objectives and focus their own dissertations. The book discusses the nature of the spaces between the various theoretical humanities disciplines and between disciplines of practical art activities, which relate to issues of presentation and perception of art and education. In addition, the authors also deal with issues of influence of the external environment on the formation of arts education goals, solve interdisciplinary overlaps selected sub-themes and the impact of new media on artistic and educational activities.

Links

MUNI/A/0928/2013, interní kód MU
Name: Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění (Acronym: Trasy)
Investor: Masaryk University, Category A