STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jiří HAVLÍČEK, Petr KUNČÍK, Lenka GUMULEC, Ondřej NAVRÁTIL, Petr KOVÁŘ, Táňa ŠEDOVÁ, Kateřina PLESNÍKOVÁ, Marta KOVÁŘOVÁ, Eva DEL RISCO KOUPOVÁ, Radka VEJRYCHOVÁ, Darina HLINKOVÁ, Jana REICHEL, Martina NOVÁKOVÁ, Veronika DROBNÁ and David MEDEK. Meziprostory. Interspaces. Zwischenräume (Interspaces.). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 306 pp. ISBN 978-80-210-6654-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Meziprostory. Interspaces. Zwischenräume
Name in Czech Meziprostory. Interspaces. Zwischenräume
Name (in English) Interspaces.
Authors STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jiří HAVLÍČEK, Petr KUNČÍK, Lenka GUMULEC, Ondřej NAVRÁTIL, Petr KOVÁŘ, Táňa ŠEDOVÁ, Kateřina PLESNÍKOVÁ, Marta KOVÁŘOVÁ, Eva DEL RISCO KOUPOVÁ, Radka VEJRYCHOVÁ, Darina HLINKOVÁ, Jana REICHEL, Martina NOVÁKOVÁ, Veronika DROBNÁ and David MEDEK.
Edition 1. vyd. Brno, 306 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-6654-0
Keywords (in Czech) intermedialita; mezioborovost; výtvarné umění; výtvarná pedagogika; odborné výtvarné školy; vzdělávání; inovace umění a edukace
Keywords in English intermediality; interdisciplinarity; art; art pedagogy; professional art school; education; innovation and arts education
Tags Munipress
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 5/5/2016 12:22.
Abstract
Odborná kniha, na níž jsou zainteresováni zejména studenti doktorského studijního programu Výtvarná výchova – specializace v pedagogice shrnuje specifický výzkum realizovaný v rámci disertačních projektů. Metodologie výzkumu vychází převážně z kvalitativních přístupů, jako jsou reflexívní dialog, případová studie, akční výzkum. Autoři vycházeli při koncipování designu výzkumu z cílů a zaměření svých vlastních disertací. Kniha pojednává o povaze prostorů mezi nejrůznějšími teoretickými humanitními disciplínami i mezi obory praktické výtvarné činnosti, které se vztahují k otázkám prezentace a vnímání výtvarného umění a edukace. Mimo to se autoři věnují také problémům vlivu externího prostředí na utváření cílů výchovy uměním, řeší interdisciplinární přesahy zvolených dílčích témat a vliv nových médií na umělecko-pedagogickou činnost.
Abstract (in English)
Monograph on which they are involved mainly students doctoral program Art - specialization in pedagogy summarizes specific research carried out within the dissertation projects. Research methodology is based mainly on qualitative approaches, such as reflective dialogue, case studies, action research. The authors started in conceiving the design of the research objectives and focus their own dissertations. The book discusses the nature of the spaces between the various theoretical humanities disciplines and between disciplines of practical art activities, which relate to issues of presentation and perception of art and education. In addition, the authors also deal with issues of influence of the external environment on the formation of arts education goals, solve interdisciplinary overlaps selected sub-themes and the impact of new media on artistic and educational activities.
Links
MUNI/A/0928/2013, interní kód MUName: Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění (Acronym: Trasy)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 14/5/2024 10:33