Detailed Information on Publication Record
2014
Learning Tasks in Science Instruction and Textbooks in the Czech Republic: A Comparative Review of Research Methods
ČEŠKOVÁ, Tereza and Veronika LOKAJÍČKOVÁBasic information
Original name
Learning Tasks in Science Instruction and Textbooks in the Czech Republic: A Comparative Review of Research Methods
Name in Czech
Učební úlohy ve výuce a v učebnicích přírodovědných předmětů v České republice: Komparativní přehled výzkumných metod
Authors
ČEŠKOVÁ, Tereza and Veronika LOKAJÍČKOVÁ
Edition
ECER 2014, 2014
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Učební úlohy, výuka, učebnice, komparativní přehled, metody výzkumu
Keywords in English
Learning tasks, instruction, texbooks, comparative review, research methods
Tags
International impact
Změněno: 12/12/2014 13:18, Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
V originále
The aim of our paper was to review the research methods used in research on learning tasks in primary and lower secondary Science instruction realized in the Czech Republic during last 25 years to present and to summarize selected results. In order to find relevant studies for our review, we searched the ANL database of the National Library of the Czech Republic. The 23 relevant studies were reviewed comparatively. We analysed research methods and selected results from the perspective of the cognitive level of tasks and questions.
In Czech
Cílem našeho posteru bylo vytvořit přehled metod použitých během posledních 25 let při výzkumu učebních úloh ve výuce přírodovědných předmětů na českých ZŠ. Relevantní studie byly vyhledány v databázi ANL. 23 relevantních studií bylo komparativně nahlédnuto z hlediska užitých metod zkoumání a vybraných výsledků týkajících se kognitivní úrovně otázek a úloh.