k 2014

Learning Tasks in Science Instruction and Textbooks in the Czech Republic: A Comparative Review of Research Methods

ČEŠKOVÁ, Tereza and Veronika LOKAJÍČKOVÁ

Basic information

Original name

Learning Tasks in Science Instruction and Textbooks in the Czech Republic: A Comparative Review of Research Methods

Name in Czech

Učební úlohy ve výuce a v učebnicích přírodovědných předmětů v České republice: Komparativní přehled výzkumných metod

Authors

ČEŠKOVÁ, Tereza and Veronika LOKAJÍČKOVÁ

Edition

ECER 2014, 2014

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Učební úlohy, výuka, učebnice, komparativní přehled, metody výzkumu

Keywords in English

Learning tasks, instruction, texbooks, comparative review, research methods

Tags

International impact
Změněno: 12/12/2014 13:18, Mgr. Tereza Češková, Ph.D.

Abstract

V originále

The aim of our paper was to review the research methods used in research on learning tasks in primary and lower secondary Science instruction realized in the Czech Republic during last 25 years to present and to summarize selected results. In order to find relevant studies for our review, we searched the ANL database of the National Library of the Czech Republic. The 23 relevant studies were reviewed comparatively. We analysed research methods and selected results from the perspective of the cognitive level of tasks and questions.

In Czech

Cílem našeho posteru bylo vytvořit přehled metod použitých během posledních 25 let při výzkumu učebních úloh ve výuce přírodovědných předmětů na českých ZŠ. Relevantní studie byly vyhledány v databázi ANL. 23 relevantních studií bylo komparativně nahlédnuto z hlediska užitých metod zkoumání a vybraných výsledků týkajících se kognitivní úrovně otázek a úloh.