ČEŠKOVÁ, Tereza and Veronika LOKAJÍČKOVÁ. Learning Tasks in Science Instruction and Textbooks in the Czech Republic: A Comparative Review of Research Methods. In ECER 2014. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Learning Tasks in Science Instruction and Textbooks in the Czech Republic: A Comparative Review of Research Methods
Name in Czech Učební úlohy ve výuce a v učebnicích přírodovědných předmětů v České republice: Komparativní přehled výzkumných metod
Authors ČEŠKOVÁ, Tereza and Veronika LOKAJÍČKOVÁ.
Edition ECER 2014, 2014.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Učební úlohy, výuka, učebnice, komparativní přehled, metody výzkumu
Keywords in English Learning tasks, instruction, texbooks, comparative review, research methods
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Češková, Ph.D., učo 209756. Changed: 12/12/2014 13:18.
Abstract
The aim of our paper was to review the research methods used in research on learning tasks in primary and lower secondary Science instruction realized in the Czech Republic during last 25 years to present and to summarize selected results. In order to find relevant studies for our review, we searched the ANL database of the National Library of the Czech Republic. The 23 relevant studies were reviewed comparatively. We analysed research methods and selected results from the perspective of the cognitive level of tasks and questions.
Abstract (in Czech)
Cílem našeho posteru bylo vytvořit přehled metod použitých během posledních 25 let při výzkumu učebních úloh ve výuce přírodovědných předmětů na českých ZŠ. Relevantní studie byly vyhledány v databázi ANL. 23 relevantních studií bylo komparativně nahlédnuto z hlediska užitých metod zkoumání a vybraných výsledků týkajících se kognitivní úrovně otázek a úloh.
PrintDisplayed: 27/4/2024 05:16