k 2014

Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ

ČEŠKOVÁ, Tereza

Basic information

Original name

Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ

Name in Czech

Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ

Name (in English)

Analysis of Learning Situations Developing the Problem-solving Competence in Primary Science Instruction

Edition

XXII. konference ČAPV: Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí, 2014

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

výukové situace, kompetence k řešení problémů, přírodověda

Keywords in English

Learning Situations, Problem-solving Competence
Změněno: 6/3/2015 13:59, Mgr. Tereza Češková, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku prezentujícího kvantitativní část předvýzkumu zaměřeného na analýzu výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů byla identifikace jednotlivých výukových situací v hodinách přírodovědy na 1. stupni ZŠ a jejich následná deskripce se zaměřením na rozvíjení kompetence k řešení problémů. Výzkumný vzorek tvořil 1 videozáznam IVŠV Videostudie 1. stupně, pořízených ve školním roce 2010/2011. Záznam byl analyzován na základě nezúčastněného strukturovaného pozorování. Sledovány byly zejména charakteristiky, jež jsou pro rozvíjení kompetence k řešení problémů klíčové.

In English

The aim of the paper was to present a quantitative part of the pilot study. It was aimed at the analysis of the learning situations that develop a problem-solving competence in the primary Science instruction - their identification and description. The research sample consists of a videorecording (a part of the IRSE Videostudy) made in the school year 2010/2011. The videorecording was analysed on the basis of indirect structured observation. Mainly key characteristics for problem-solving competence were observed.

Links

MUNI/A/0813/2013, interní kód MU
Name: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Acronym: KUME 2014)
Investor: Masaryk University, Category A