ČEŠKOVÁ, Tereza. Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy: návrh výzkumného nástroje (Analysis of Learning Situations Developing the Problem-solving Competence in Primary Science Instruction: a Research instrument Design). In Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy: návrh výzkumného nástroje
Name in Czech Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy: návrh výzkumného nástroje
Name (in English) Analysis of Learning Situations Developing the Problem-solving Competence in Primary Science Instruction: a Research instrument Design
Authors ČEŠKOVÁ, Tereza.
Edition Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výukové situace, kompetence k řešení problémů, přírodověda, výzkumný nástroj
Keywords in English Learning Situations, Problem-solving Competence, Science, Research Instrument
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Češková, Ph.D., učo 209756. Changed: 6/3/2015 13:58.
Abstract
Na konferenci byl prezentován návrh výzkumného nástroje pro zkoumání učebních úloh jako jader výukových situací z hlediska rozvíjení kompetence k řešení problémů.
Abstract (in English)
At the conference we presented a research instrument design for a research of learning tasks as cores of the learning situations in the instruction from the angle of problem-solving competence.
Links
MUNI/A/0813/2013, interní kód MUName: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Acronym: KUME 2014)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 26/9/2024 01:54