Detailed Information on Publication Record
2013
Učitel v teorii a praxi
ŠVEC, Vlastimil, Jarmila BRADOVÁ, Hana HORKÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petra VYSTRČIL MARKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Učitel v teorii a praxi
Name (in English)
Teacher in theory and practice
Authors
ŠVEC, Vlastimil (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila BRADOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana JAŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra VYSTRČIL MARKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana MEDVEDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Josef MORAVEC (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Blanka PRAVDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 163 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00077747
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6620-5
Keywords (in Czech)
učitel; praxe; výuka;
Keywords in English
teacher; practice; teaching
Tags
Reviewed
Změněno: 20/2/2015 16:51, Mgr. Josef Moravec
V originále
Publikace se zaměřuje na vybrané teoretické a praktické aspekty profesního růstu učitelů. Profesní růst je nahlížen z hlediska znalostní a osobnostní báze studentů učitelství. Zaměřuje se nejenom na měřitelné komponenty učitelových kompetencí, ale také na skryté proměnné, jako metakognice, tacitní znalosti a studentovo pojetí výuky.
In English
The publication focuses on selected theoretical and practical aspects of professional development of teachers. Professional development is viewed in terms of the knowledge and personality base of student teachers. It focuses not only on measurable components of teacher competence, but also the hidden variables, such as metacognition, tacit knowledge and student's approach to teaching.
Links
MUNI/A/0714/2012, interní kód MU |
|