B 2013

Učitel v teorii a praxi

ŠVEC, Vlastimil, Jarmila BRADOVÁ, Hana HORKÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petra VYSTRČIL MARKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Učitel v teorii a praxi

Name (in English)

Teacher in theory and practice

Authors

ŠVEC, Vlastimil (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila BRADOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana JAŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra VYSTRČIL MARKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana MEDVEDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Josef MORAVEC (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Blanka PRAVDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 163 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00077747

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6620-5

Keywords (in Czech)

učitel; praxe; výuka;

Keywords in English

teacher; practice; teaching

Tags

Reviewed
Změněno: 20/2/2015 16:51, Mgr. Josef Moravec

Abstract

V originále

Publikace se zaměřuje na vybrané teoretické a praktické aspekty profesního růstu učitelů. Profesní růst je nahlížen z hlediska znalostní a osobnostní báze studentů učitelství. Zaměřuje se nejenom na měřitelné komponenty učitelových kompetencí, ale také na skryté proměnné, jako metakognice, tacitní znalosti a studentovo pojetí výuky.

In English

The publication focuses on selected theoretical and practical aspects of professional development of teachers. Professional development is viewed in terms of the knowledge and personality base of student teachers. It focuses not only on measurable components of teacher competence, but also the hidden variables, such as metacognition, tacit knowledge and student's approach to teaching.

Links

MUNI/A/0714/2012, interní kód MU
Name: Učitel v teorii a praxi
Investor: Masaryk University, Category A