D 2014

Physics Teacher and Modeling in Teaching Process

VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK

Basic information

Original name

Physics Teacher and Modeling in Teaching Process

Name in Czech

Učitel fyziky a modelování ve vyučovacím procesu

Authors

VÁLEK, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Mathematics, Information Technologies and Applied Sciences 2014, p. 105-110, 6 pp. 2014

Publisher

University of Defence

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00077748

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7231-978-7

Keywords (in Czech)

Dynamický model; modelování; web; ICT vzdělávání

Keywords in English

Dynamic model; modeling; web; ICT education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 19/3/2015 11:16, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Abstract

V originále

For a detailed analysis of physical phenomena is often necessary to have adequate mathematical apparatus. However, students often do not have adequate mathematical skills. This disadvantage can be replaced by modeling of various phenomena. Work with models and even with the computer can be understood as inter-subject binding, for example, between physics and mathematics, computer science, technology, or other objects. Modeling of phenomena or processes is used in engineering and science; however we can also take advantage of his strengths in education. Computer models, work with graphs and other visual means to help students to understand of phenomena and processes. The realized research deals with the skills of the teacher as a user and/or a creator of the models. The paper presents the current status of the use and the creation of modeling based on different integrated development environment in the Czech Republic.

In Czech

Pro podrobnou analýzu fyzikálních jevů je často nutné mít dostatečný matematický aparát. Nicméně, studenti často nemají odpovídající matematické dovednosti. Tato nevýhoda může být nahrazen modelování různých jevů. Práce s modely, a to i s počítačovými je možné chápat jako mezipředmětové vazby, například mezi fyzikou a matematikou, počítačovými vědami, technikou nebo jinými předměty. Modelování jevů a procesů, se používá ve strojírenství a vědě, ale můžeme také využít svých silných stránek v oblasti vzdělávání. Počítačové modely, práce s grafy a dalšími vizuálními prostředky pomohou studentům pochopit, jevy a procesy. Realizovaný výzkum se zabývá dovedností učitele jako uživatele a / nebo tvůrce modelů. Článek představuje současný stav používání a vytváření modelů založených na vývojovém prostředí v České republice.

Files attached

MITAV_2014_valek_sladek_extended_for_WoS.pdf
Request the author's version of the file