Detailed Information on Publication Record
2014
Physics Teacher and Modeling in Teaching Process
VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEKBasic information
Original name
Physics Teacher and Modeling in Teaching Process
Name in Czech
Učitel fyziky a modelování ve vyučovacím procesu
Authors
VÁLEK, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Mathematics, Information Technologies and Applied Sciences 2014, p. 105-110, 6 pp. 2014
Publisher
University of Defence
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00077748
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7231-978-7
Keywords (in Czech)
Dynamický model; modelování; web; ICT vzdělávání
Keywords in English
Dynamic model; modeling; web; ICT education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 19/3/2015 11:16, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
For a detailed analysis of physical phenomena is often necessary to have adequate mathematical apparatus. However, students often do not have adequate mathematical skills. This disadvantage can be replaced by modeling of various phenomena. Work with models and even with the computer can be understood as inter-subject binding, for example, between physics and mathematics, computer science, technology, or other objects. Modeling of phenomena or processes is used in engineering and science; however we can also take advantage of his strengths in education. Computer models, work with graphs and other visual means to help students to understand of phenomena and processes. The realized research deals with the skills of the teacher as a user and/or a creator of the models. The paper presents the current status of the use and the creation of modeling based on different integrated development environment in the Czech Republic.
In Czech
Pro podrobnou analýzu fyzikálních jevů je často nutné mít dostatečný matematický aparát. Nicméně, studenti často nemají odpovídající matematické dovednosti. Tato nevýhoda může být nahrazen modelování různých jevů. Práce s modely, a to i s počítačovými je možné chápat jako mezipředmětové vazby, například mezi fyzikou a matematikou, počítačovými vědami, technikou nebo jinými předměty. Modelování jevů a procesů, se používá ve strojírenství a vědě, ale můžeme také využít svých silných stránek v oblasti vzdělávání. Počítačové modely, práce s grafy a dalšími vizuálními prostředky pomohou studentům pochopit, jevy a procesy. Realizovaný výzkum se zabývá dovedností učitele jako uživatele a / nebo tvůrce modelů. Článek představuje současný stav používání a vytváření modelů založených na vývojovém prostředí v České republice.