Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1213323, author = {Lokajíčková, Veronika}, article_number = {3}, keywords = {metacognition; components; developmnet; evaluation; learning}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Metakognice – vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky}, url = {http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=4047}, volume = {64}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1213323 AU - Lokajíčková, Veronika PY - 2014 TI - Metakognice – vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky JF - Pedagogika VL - 64 IS - 3 SP - 287-306 EP - 287-306 SN - 00313815 KW - metacognition KW - components KW - developmnet KW - evaluation KW - learning UR - http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=4047 L2 - http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=4047 N2 - Předložená přehledová studie zpřístupňuje poznatky o metakognici a možnostech jejího rozvíjení v kontextu výuky. Studie je členěna do tří hlavních částí. První část se zabývá vymezením pojmu metakognice, představuje její strukturaci vybranými autory do dílčích komponent a pokouší se o jejich utřídění. Část druhá objasňuje koncept metakognice ve vztahu k autoregulaci učení a sebereflexi. V části třetí je charakterizována výuka podporující metakognici, popsáno rozvíjení a hodnocení metakognice ve výuce prostřednictvím různých přístupů a nástrojů. Potenciál k rozvíjení metakognice vnímáme především v zapojování učitelských otázek náležité kognitivní náročnosti a ve výukové fázi rekapitulace. Studie na metakognici nahlíží jako na způsob zvyšování kvality výuky v zájmu „nové“ (produktivní) kultury vyučování a učení. ER -
LOKAJÍČKOVÁ, Veronika. Metakognice – vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky (Metacognition - Definition of the Concept and its Application in the Context of Teaching). \textit{Pedagogika}. 2014, vol.~64, No~3, p.~287-306. ISSN~0031-3815.
|