Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1213363, author = {Minaříková, Eva}, article_number = {5}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-753}, keywords = {professional vision; knowledge-based reasoning; selective attention; video; teacher education; teachers of English as a foreign language; video case}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka: jak vidí studenti výukové situace zachycené na videu?}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_5_p753_profese_minarikova.pdf}, volume = {24}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1213363 AU - Minaříková, Eva PY - 2014 TI - Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka: jak vidí studenti výukové situace zachycené na videu? JF - Pedagogická orientace VL - 24 IS - 5 SP - 753-777 EP - 753-777 SN - 12114669 KW - professional vision KW - knowledge-based reasoning KW - selective attention KW - video KW - teacher education KW - teachers of English as a foreign language KW - video case UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_5_p753_profese_minarikova.pdf L2 - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_5_p753_profese_minarikova.pdf N2 - Předkládaná studie si klade za cíl popsat povahu profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka a změny, které nastanou po jejich práci s elektronickým učebním prostředím, které využívá analýzy videopřípadů (IVŠV VideoWeb pro studenty učitelství anglického jazyka). Výzkumný vzorek tvořilo 37 studentů Katedry anglického jazyka a literatury PdF MU, kteří absolvovali volitelný jednosemestrální kurz VideoWeb. Data byla sbírána pomocí tzv. diagnostických modulů IVŠV VideoWebu, které se skládaly z videosekvencí reálné výuky a úloh k elicitaci komentářů studentů. Písemné odpovědi byly analyzovány pomocí dvou kategoriálních systémů (pro zachycení uvažování založeného na vědění a pro zachycení celkové struktury jejich komentářů). Pro ilustraci výběrového zaměření pozornosti byly z komentářů vybrány výroky vztahující se k zadávání instrukcí žákům a induktivně analyzovány. Výsledky naznačují, že v komentářích převažuje popis, značně je zastoupena i interpretace a hodnocení. Změny v profesním vidění studentů učitelství po práci v IVŠV VideoWebu nastaly v několika oblastech. Studenti více popisovali a méně hodnotili. V oblasti zadávání instrukcí si všímali více detailů (kvalitativně i kvantitativně). Jejich komentáře byly více strukturovány dle času místo dle témat. To naznačuje posun v jejich profesním vidění a způsobu promýšlení výukových situací zachycených na videozáznamu. ER -
MINAŘÍKOVÁ, Eva. Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka: jak vidí studenti výukové situace zachycené na videu? (Professional vision of prospective EFL teachers: How student teachers see videotaped classroom situations). \textit{Pedagogická orientace}. 2014, vol.~24, No~5, p.~753-777. ISSN~1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-753.
|