MRÁZOVÁ, Lenka and Lucie JAGOŠOVÁ. Obsahové proměny kurikula brněnské muzeologie v letech 1964-2014 (The Transformation of Curriculum Content of Museum Studies in Brno 1964-2014). Museologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2014, Neuveden, No 3, p. 28-42. ISSN 1805-4722.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Obsahové proměny kurikula brněnské muzeologie v letech 1964-2014
Name in Czech Obsahové proměny kurikula brněnské muzeologie v letech 1964-2014
Name (in English) The Transformation of Curriculum Content of Museum Studies in Brno 1964-2014
Authors MRÁZOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lucie JAGOŠOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Museologica Brunensia, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1805-4722.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00077783
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) výuka muzeologie; Masarykova univerzita; kurikulum; Zbyněk Z. Stránský
Keywords in English muselogy education; Masaryk university; curriculum; Zbyněk Z. Stránský
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD., učo 56041. Changed: 14/1/2019 14:26.
Abstract
Brněnská muzeologie, byť v různorodých formálních podobách, patří k nejstarším univerzitním výukovým střediskům ve světě. Od svého založení stojí na propracovaném Stránského systému muzeologie jako vědní disciplíny, na reflexi soudobých teoretických konceptů a zároveň zohledňuje aktuální potřeby muzejní praxe. Článek sleduje obsahové proměny kurikula studia muzeologie na Masarykově univerzitě v průběhu uplynulých padesáti let.
Abstract (in English)
Museum studies in Brno (although in varied formal shapes) belong to the oldest university educational centres in the world. Since its foundation it stands on Stránský's elaborated system of museum studies as a scientific discipline, on reflection of contemporary theoretical concepts and at the same time it takes into account the current needs of museological practice. This article follows the transformation of curriculum content of Museum studies at Masaryk university during past fifty years.
PrintDisplayed: 29/5/2024 10:54