J 2015

Raising awareness of dyslexia

HANUŠOVÁ, Světlana and Naděžda VOJTKOVÁ

Basic information

Original name

Raising awareness of dyslexia

Name in Czech

Zvyšování povědomí o dyslexii

Authors

HANUŠOVÁ, Světlana and Naděžda VOJTKOVÁ

Edition

IATEFL voices, Canterbury, Kent, The International Association of Teachers of English as a Foreign Language, 2015, 1814-3830

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

dyslexie; výuka anglického jazyka; poruchy učení; čtení a psaní

Keywords in English

dyslexia; teaching English as a foreign language;specific learning differences; reading and writing

Tags

International impact
Změněno: 17/3/2016 11:44, Mgr. Naděžda Vojtková

Abstract

V originále

In the past, the specific learning difficulties of these learners often led to the students’ exemption from foreign language instruction. In the era of globalization and European integration the knowledge of foreign languages becomes increasingly important. The paper deals with the outcomes of DysTEFL project funded by EU whose main aim was to ensure that dyslexic learners successfully acquire necessary levels of foreign language competence.

In Czech

Specifické poruchy učení vedly k minulosti k osvobození žáků od výuky cizích jazyků. V éře globalizace a evropské integrace toto již není představitelné. Příspěvek se zabývá výsledky projektu DysTEFL, který byl podpořen EU a jehož cílem bylo zajistit úspěšné osvojení angličtiny dyslektickými žáky.

Links

518466-LLP-1-2011-1-PL-COMENIU, interní kód MU
Name: Dyslexia for Teacher of English as a Foreign Language
Investor: European Union, Multilateral Projects