HANUŠOVÁ, Světlana, Klára KOSTKOVÁ and Michaela PÍŠOVÁ. Determinants of the development of foreign language teacher expertise. In 1st International Conference on Language Education and Research CLEaR2014. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Determinants of the development of foreign language teacher expertise
Name in Czech Determinanty rozvoje expertnosti učitele cizího jazyka
Authors HANUŠOVÁ, Světlana, Klára KOSTKOVÁ and Michaela PÍŠOVÁ.
Edition 1st International Conference on Language Education and Research CLEaR2014, 2014.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Profesní rozvoj; učitel cizího jazyka; narativní interview; expertnost učitele; subjektivní determinanty; objektivní determinanty
Keywords in English Professional development; foreign language teacher; narrative interview; teacher expertise; subjective determinants; objective determinants
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Changed: 26/1/2015 21:45.
Abstract
The paper presents partial results a research project dealing with the nature of expertise of foreign language teachers. The last phase of the project was diachronically oriented and was aimed at identifying both subjective and objective determinants of the development of teacher expertise. The data were collected in narrative interviews with 8 teachers of English or German at Czech lower secondary schools. The results contribute to understanding of the processes of developing and maintaining expertise of foreign language teachers.
Abstract (in Czech)
Příspěvek prezentoval parciální výsledky výzkumné=ho projektu zaměřeného na expertnost učitelů cizího jazyka. Poslední fáze výzkumu byla diachronně orientovaná a zaměřená na subjektivní a objektivní determinanty rozvoje expertnosti učitele. Data byla získána z narativních interview s 8 učiteli angličtiny nebo němčiny na českých základních školách. Výsledky přispívají k porozumění procesům rozvoje a udržování expertnosti učitelů cizího jazyka.
PrintDisplayed: 7/10/2024 02:44