PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ and Věra JANÍKOVÁ. The model of foreign language teacher expertise: a prototype view (he model of foreign language teacher expertise: a prototype view). In 1st International Conference on Language Education and Research CLEaR2014. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The model of foreign language teacher expertise: a prototype view
Name in Czech Model expertnosti učitele cizího jazyka: prototypový pohled
Authors PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ and Věra JANÍKOVÁ.
Edition 1st International Conference on Language Education and Research CLEaR2014, 2014.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Profesní rozvoj; učitel cizího jazyka; expertnost učitele; prototypový pohled
Keywords in English Professional development; foreign language teacher; teacher expertise; prototype view
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Changed: 6/3/2015 16:19.
Abstract
The paper aims to present selected results of research into the nature of foreign language teacher expertise. The project was designed as a multiple case study, the sample included 30 teachers of English and German from Czech lower secondary schools. The results are presented in the form of teacher portraits which build on data from observations, semistructured interview, stimulated recall, etc. The portraits are illustrative of a prototype character of the empirical model of teacher expertise.
Abstract (in Czech)
Příspěvek prezentoval parciální výsledky výzkumného projektu zaměřeného na expertnost učitelů cizího jazyka. Projekt byl realizován jako vícečetná případová studie, vzorek zahrnoval 30 učitelů anglického nebo německého jazyka na českých základních školách. Výsledky jsou prezentovány formou portrétů učitelů, vytvořených na základě dat z observací, polostrukturovaných interview, stimulovaného vybavování atd. Portréty ilustrují prototypový charakter empirického modelu expertnosti učitele.
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:24