KRÁTKÁ, Jana. Tacit Knowledge of Trainee Teachers in Unexpected Educational Situations. In Lee, G. Advances in Education Research, Vol. 61. 1. vyd. Newark: IERI, 2014, s. 264-271. ISBN 978-1-61275-068-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tacit Knowledge of Trainee Teachers in Unexpected Educational Situations
Autoři KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Newark, Advances in Education Research, Vol. 61, od s. 264-271, 8 s. 2014.
Nakladatel IERI
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00074224
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-61275-068-2
ISSN 2160-1070
UT WoS 000345380100046
Klíčová slova česky Tacit knowledge; Narrative; Trainee teachers; Teaching practice
Klíčová slova anglicky Tacit knowledge; Narrative; Trainee teachers; Teaching practice
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 2. 2015 15:54.
Anotace
In this study I address the formation of trainee teachers’ tacit knowledge, i.e. students of the Faculty of Education. The goal of the paper is to ascertain the influence of unexpected situations on the formation of trainee teachers’ tacit knowledge during their teaching practice. This knowledge and experience is shared through narrative. As a field text I use reflective journals, which the students keep throughout the term, and especially interviews with the students before and after the lesson they taught. The research sample includes 7 first-year students of a Master’s degree study programme at the Faculty of Education, Masaryk University (Brno, Czech Republic). Based on an analysis of the texts, it appears that the key role is in the formation process of tacit knowledge is played by unexpected situations, emotional involvement and previous personal experience which forms the basis for the student’s subjective concept of the educational process. Combinations of these elements appear in the process of formation of tacit knowledge.
Návaznosti
GA13-20049S, projekt VaVNázev: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
Investor: Grantová agentura ČR, Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 20:50